آب مغناطیسی در خاک و آب برای زراعت، دام، طیور

افزايش جمعيت و نياز روز افزون به مواد غذايي ، بشر را به سمت بهره برداري غلط ازمنابع آب و خاک سوق داده و اين در حالي است که پايداري بخش کشاورزي را زيرسوال برده است . عدم مصرف مواد آلي و همچنين مصرف بي رويه آب ، سم و کودشيميايي باعث افزايش تراکم خاک ، افزايش وزن مخصوص و کاهش نفوذ پذيري خاک گرديده است. به همين دليل ساختمان خاک سفت شده و شرايط مساعدي براي رشد وتوسعه ريشه گياه وجود ندارد .
باتوجه به روند کاهش زمين‌هاي حاصلخيز و کمبود آب خصوصاً در بخش کشاورزي محققين را واداشته تا با اختراع دستگاه رسوبزدا گامي بزرگ در جهت کاهش مشکلات و معضلات اين بخش بردارد.
در رسوب زدايي، يک ميدان مغناطيسي پيچيده و کمپلکس ، با اعمال نيرو بر روي يون‌هاي املاح رسوب گذار ( که عمدتاً ازنوع بي کربنات‌هاي محلول بوده و از عوامل اصلي سختي آب مي باشند ) ، آنهارا از حالت يوني خارج کرده و به شکل مولکولي تبديل مي کند .
ماحصل اين پروسه، تبديل کريستال يوني ( کمپلکس کلسايت در متداول ترين فرم که رسوبي سخت و پيچيده از خود بجا مي گذارد ) به کريستال مولکولي ( کمپلکسآراگونايت در متداول ترين فرم که نرم و غير چسبنده است ) مي باشد . مولکولهاي حاصله به يکديگر ملحق شده ( پديده دانه برفي يا Snow ball ) و در آب بصوربت شناور باقي مي ماند و بدين سان نه تنها رسوب گذاري املاح متوقف ميگردد ، بلکه امکان حذف اين املاح معلق نسبتاً ساده نيز امکان پذير خواهدگرديد.
از سويي ديگر با آزاد شدن مولکول‌هاي آب درگير در هيدرات اسيون املاح رسوب گذار ، کاهش بيش از 10 % کشش سحطي آب و افزايش حلاليت آب ، رسوبات پيشين نيز از جداره رها شده و در آب حل خواهند شد .
کشاورزان و باغداران در اکثر مناطق کم آب کشور به منظور استفاده بهينه از آب ، ازسيستم آبياري تحت فشار استفاده مي کنند. اين در حاليست که سختي بالاي آب آبياري و محتواي بالاي کربنات و بي کربنات کلسيم و منيزيم موجب تشکيل رسوب و ايجاد گرفتگي در لوله‌ها ، خصوصاً در نازلها و قطره چکانها ميشود.
نمکهاي موجود در خاک و آب در سطح خاک جمع شده و موجبات معضل شوره زايي وسفت شدن خاک را فراهم مي کند که تجمع نمکها در اطراف ريشه‌ها باعث کاهش رشد گياه شده که همان پيري زود رس است .
حلاليت آب به دليل آزاد شدن مولکولهايي که تا به حال درگير يونهاي فوق الذکر بودهاند بالا رفته و با افزايش حلاليت آب ، کشش سطحي کاهش يافته و به دنبال آن خاصيت خيس کنندگي و يا تر شوندگي خاک افزايش مي يابد . در نتيجه اين فرآيند ، ظرفيت نگهداري آب در خاک افزايش يافته و ميزان تبخير در سطح خاک نسبت به آبياري معمولي کاهش مي يابد ، که خود موجب پائين آمدن زمان آبياري و صرفه جويي در مصرف آب مي شود .
با بالا رفتن حلاليت آب جذب کود و نمکهاي خاک توسط گياه افزايش مي يابد که اين موضوع به ارتقاء کيفيت و رشد بيشتر محصول کمک مي کند .
در نتيجه خاکسفت ( کلوخي ) که مانع رشد ريشه‌هاي گياه بودند به خاک نرم تبديل شده وريشه زائي گياه را موجب مي شود و به تبع آن ، گياه شاداب تر شده و موادغذايي را بهتر در اختيار برگها قرار مي دهد که خود افزايش فتوسنتز ، کميت، کيفيت و زود رسي حدود ( 10 تا 20 روز ) محصول و نيز سطح سبز و تراکم يکنواخت و رفع مشکل آبسوزي در آبياري باراني را به ارمغان مي آورد .
بااستفاده از اين آب ، کود و سم در آب بهتر حل شده و جذب آن نيز سريع تر وآسانتر شود ، در نتيجه با مصرف کود کمتري به نتيجه دلخواه خواهيم رسيد واز اين لحاظ نيز صرفه جويي خواهيم داشت . آنتي اسکالانت
دربخش دام و طيور هم بالا رفتن حلاليت آب باعث مي شود دارو و مکمل‌هاي غذايي و ويتامين‌ها بهتر و راحت تر حل شده و ديگر رسوبات ژلاتيني در تانک دارو نخواهيم داشت ، علاوه بر آن دارو بهتر جذب بدن دام و طيور شده و اثر مطلوبتري مي گذارد و با مقدار داروي کمتري به نتيجه دلخواه رسيد و همين خودباعث صرفه جويي در مصرف داروها و مکمل‌ها ي غذايي مي شود.
منبع: رسوب