آشپزخانه تکانی قبل از اسباب کشی و حمل و نقل بار

به علت گستردگي روز افزون جهان و با توجه به پيشرفت تکنولوژي ، در جهان امروز حذف يکسري از امکانات از زندگي ها في الواقع غير ممکن است و خب به الطبع وجود هر وسيله اضافي کار مار را در زمينه کار هاي جا به جايي منزل طولاني تر و سخت تر مي کند . قبل از انجام هر جا به جايي يا اسباب کشي هم نياز صد در صد به اين است که تمامي قسمت هاي مختلف منزل مانند : اتاق ها ، سرويس هاي بهداشتي ، حمام و آشپزخانه به صورت دقيق و کامل نظافت شوند که اين امر وقت و انرژي زيادي از افراد خانواده ، علي الخصوص خانم هاي خانه ميگيرد . آشپزخانه را ميتوان به عنوان قلب خانه ها معرفي کرد ، آشپز خانه ها لوازم بسيار زيادي را در درون خود جاي داده اند که تمامي شان هم از وسايل بسيار مهم و تعيين کننده در زندگي هاي امروز ما محسوب مي شوند و قابل حذف از فرآيند زندگي ما نيستند و طي پروسه جا به جايي منزل بايد اولويت اول را براي سرو سامان داده شدن داشته باشند. اتوبار

 

1) تمام انسان ها براي ادامه حيات خود علاوه بر هوا و آب ، احتياج به تغذيه مناسب دارند و امروزه مسئوليت مهم سالم نگه داشتن مواد غذايي براي جلوگيري از فساد آن ها را در خانه همه ما يخچال ها به دوش ميکشد پس با اين وجود تميز نگه داشتن محيط يخچال به هنگام اسباب کشي و در الويت اول قرار دادنش به هنگام جا به جايي از اهميت بالايي برخوردار است . خانم خانه دار عزيز براي تميز کردن اين عضو مهم آشپز خانه تان اين است که :

-در مرحله اول مواد غذايي قابل فساد را از يخچال خود خارج کرده و داخل ظرفي از يخ قرار بدهيد و تا زمان اتمام جا به جايي و وصل شدن دوباره يخچالتان به منزل يکي از اقوام يا آشنايان بفرستيد

-در مرحله دوم مواد غذايي کهنه يا فاسد را از يخچال بيرون بريزيد

-حالا نوبت به خارج کردن جعبه تنقلات مثل : شيريني ، شکلات و تمام ظروف داخل يخچال مي رسد .

-بعد از اين مرحله تمام کشو ها را از داخل يخچال خارج کنيد و با يک دستمال مرطوب تميز کنيد (ترجيحا اگر اين کار به صورت شست و شو کشو ها باشد بهتر است) و تمام سطوح داخلي يخچال را دقيق دستمال بکشيد و تميز کنيد .

-حال کشو ها را سر جاي قبلي شان بگذاريد و براي پيشگيري از ايجاد بوي بد در فضاي داخلي آن در داخل يخچال يک بو گير قرار دهيد .

-حالا نوبت به اين مي رسد که پريز يخچال را از برق بکشيد و قسمت پشتي و بيروني (روي در ها و دستگيرها) را با دستمال تمييز کنيد.

2) حال نوبت به اجاق گازتان مي رسد ، ما در اين زمينه هم با ارائه توضيحاتي به شما ياري ميرسانيم براي تميز کردن اجاق گازتان به ترتيب زير عمل کنيد :

از آنجايي که تميز بودن گاز براي خانم هاي خانه دار بسيار حائز اهميت است ؛

-ابتدا تمام سطوح گاز خود را به وسيله ي مواد شوينده تميز کرده و با دستمال ، خشک کنيد .

-در مرحله بعد سر شعله ها و پايه هاي هر شعله را در روزنامه و مقوا بپيچيد تا صدمه نبينند و در جعبه اي قرار دهيد

-حال نوبت به اين مي رسد که بدنه گازتان را به وسيله ي مقوا هاي کلفت بپوشانيد تا در حين جا به جايي آسيب نبيند .

3) اصولا در انجام هر اسباب کشي و يا حتي خانه تکاني تميز کاري کابينت هاي داخل آشپزخانه وقت و انرژي بسيار زيادي از خانم ها ميگيرد . پيشنهاد اتوبار شيخ بهايي به شما براي آسانتر شدن اين فرآيند اين است که به صورت زير عمل کنيد :

کار را از کابينت هاي شامل لوازم پر مصرف روزانه تان شروع کنيد ، ابتدا ظروف داخل کابينت ها را بيرون بياوريد و چون مورد استفاده تان هستند آن ها را به خوبي شست و شو کنيد در مرحله دوم نايلون کف کابينت (قرار دادن نايلون هاي مخصوص و مقاوم کف تمام کابينت هاي آشپزخانه تان امري بسيار مهم و کمک کننده است) خارج کنيد و پس از شست شو نايلون کفي هر کابينت را در جعبه مخصوص خود آن قرار دهيد تا زمان چيدمان دچار سردرگمي نشويد.