آموزش نگه داشتن شیشه شیر به کودک

سيسموني - کودک در سن شش ماهگي کم کم تلاش مي کند تا شيشه شير خود را با استفاده از دستهايش بگيرد و خودش به تنهايي شير بخورد که اين سعي کودک براي آموختن براي والدين او بسيار جذاب است. آنها بايد به کودک کمک کنند تا او بتواند اين توانايي را کسب کند.

نکاتي که بايد در نگه داشتن شيشه شير کودک به ياد داشته باشيد:
1- در حين شير دادن به کودک دست او را در امتداد دست خودتان روي شيشه شير قرار دهيد. اين مي تواند به کودک شما کمک کند که به روش درست گرفتن شيشه عادت کند و هنگامي که خودش به تنهايي شيشه را نگه مي دارد نيز از اين روش براي قرار دادن دست هايش روي شيشه شير استفاده کند..
2- از يک شيشه شير سبک که نگه داشتن آن آسان است استفاده کنيد. براي کودکي که به تازه گي شروع به گرفتن شيشه خود کرده است، گرفتن يک شيشه کوچک آسان تر است. يک شيشه بزرگ و سنگين حس بدي را به کودک منتقل خواهد کرد، بنابراين درست نگه داشتن آن سخت خواهد شد.
3- مقدار کمي مايع (مثلا شير) درون شيشه بريزيد زيرا يک شيشه کاملاً پر، سنگين خواهد بود و کودک موفق نمي شود که به درستي آن را نگه دارد. با 30 تا 60 سي سي مايع درون شيشه آغاز کنيد و هر چقدر که کودک راحت تر شيشه را نگه مي دارد شما هم بر ميزان مايع موجود در شيشه بيافزاييد.
4- شيشه هايي را انتخاب کنيد که دسته دار هستند. دسته ها مي توانند نگه داشتن شيشه را براي کودک شما را آسان تر کنند.

نکات و هشدارها
عجله نکنيد، کودکان معمولاً در سنين بين 6 الي 10 ماهگي شروع به نگه داشتن شيشه هايشان مي کنند، اما همه آن ها زماني اين کار را انجام مي دهند که آماده اين کار باشند.
شيشه بچه را عمودي و حائل نگه نداريد و اميدوار نباشيدکه با اينکار او نگه داشتن شيشه را سريعتر ياد مي گيرد. عمودي نگه داشتن شيشه مي تواند منجر به عفونت گوش و همچنين پر خوري در کودک شما گردد. علاوه بر اين غذا خوردن از شيشه عمودي مي تواند منجر به خفگي کودک گردد

منبع: نمناک