آنچه باید عروس و داماد بدانند

امروزه برگزاري باشکوه مراسم نامزدي ، عقد يا عروسي خواسته بسياري از زوج هاي جوان است. مراسمي با هزينه معقول ، منظم و به ياد ماندني که خاطره اي تکرار نشدني در ذهن ها بر جاي بگذارد. هر فرد تا قبل از ازدواج و شروع زندگي مشترک ، دغدغه و رويايي خاص نسبت به چگونگي اجراي مراسم عروسي در سر دارد.
برگزاري خاطره انگيز مراسم عروسي به موارد متعددي بستگي دارد که براي انتخاب هر يک و چگونگي اجرا و هماهنگي هاي لازم بين آنها بايد از قبل برنامه ريزي دقيقي انجام داد و براي لحظه به لحظه اين شب رويايي نقشه اي زيبا ترسيم کرد.
آنچه بايد عروس و داماد بدانند !
در اين مقاله سعي بر آن است تا با در نظر گرفتن جوانب مختلف نگاهي کارشناسي به اين موضوع داشته باشيم و به مواردي که زوجين قبل از برگزاري مراسم بايد بدانند ، به اختصار اشاره کنيم ، آنچه مطالعه خواهيد کرد، تجربه صدها عروسي موفق است. بنابراين کمک زيادي به شما خواهد کرد.
از مراسم خواستگاري و خريد طلا و جواهر که در مقالاتي جدا به بطور مفصل به آنها خواهيم پرداخت اگر بگذريم موارد ذيل از اهميت بالايي برخوردار هستند :
انتخاب موسسه خدمات مجالس يا همان تشريفات مجالس (کترينگ) :
خيلي سخت است اگر بخواهيم مديريت جشن به اين بزرگي را به تنهايي بپذيريم و بدون استفاده از تجربيات يک مجموعه قابل اعتماد شب خوب و بي استرسي را سپري کنيم . ميهمانان شما انتظار دارند در اين شب بزرگ و رويايي زندگي شما به خوبي پذيرايي شوند و عروس و داماد بدون استرس و خندان مي خواهند . با توجه به اين نکته از نظر ما مهم ترين کار بعد از انتخاب همسر! انتخاب تشريفات عروسي است. اين کار را بايد با دقت و حوصله زياد انجام دهيد. زيرا در چند سال اخير موسساتي ناشي و بدون تجربه کافي در اين زمينه مشکلات عديده اي را براي زوج هاي جوان به وجود آورده اند. که اغلب با شعار قيمت هاي ارزان و باور نکردني سعي بر مجاب کردن زوج هاي جوان دارند.
توصيه ما به شما اين است که در اين زمينه از راهنمايي و مشاوره دوستان خود استفاده کنيد، در اينترنت تحقيق کنيد، حتي به همين جا بسنده نکنيد ، لذا موسسه اي را جهت مشاوره مراسم عروسي انتخاب کنيد که امين و مورد اعتماد باشد. از نزديک مراسم آن خدمات مجالس را ببينيدو حتما به مولفه هاي زير دقت کنيد:
گل آرايي زيبا و منحصر به فرد بر سر ميزها ، ورودي و جايگاه عروس و داماد
کادر پذبرايي و پرسنل تشريفات مجالس : مرتب بودن ظاهر کارکنان موسسه تشريفات مجالس و برخورد و هماهنگي آنها با هم و با ميهمانان مراسم عروسي از نکات مهم مي باشد.
طعم ، کيفيت و تنوع و چيدمان غذاها در شام عروسي ، دسر عروسي
پذيرايي شامل آبميوه ها، ميوه و شيريني با کيفيت و سرويس دهي مناسب
جايگاه عروس و داماد : فراموش نکنيد که چشم ها به اين نقطه دوخته شده بنابر اين جايگاه زيبا عروس و داماد و عکس هايي که کنار شما در اين جايگاه به يادگار مي ماند از اهميت خاصي برخوردار است
امور جانبي از جمله سفره خانه سنتي ، آتش بازي ، نور پردازي مجلس عروسي ، بازارچه ، انواع چيدمان مبل و دکور سالن عروسي نيز از جمله خدماتي هستند که مي توان نيم نگاهي به آن داشت.
انتخاب باغ عروسي و سالن برگزاري مراسم عروسي:
از آنجا که تمامي هماهنگي ها و رزرو موارد ديگر از قبيل آرايشگاه، آتليه و موزيک به تاريخ رزرو باغ بستگي دارد، بهتر است که در مرحله بعد باغ و سالن عروسي خود را با مشورت موسسه خدمات مجالس يا کترينگ عروسي انتخاب کنيد. معيارهاي خود از قبيل زيبايي باغ ، ديزاين باغ ، مسير باغ ، قيمت و دسترسي راحت ميهمانان را با تشريفات مجلس خود در ميان بگذاريد تا او بر اساس خواسته شما ، گزينه هاي مناسب را به شما معرفي کند و با هم از اين باغ ها و سالن ها ديدن کنيد تا باغ يا سالن مورد نظر خود را بيابيد. بررسي کنيد که کدام يک را ميخواهيد ؟ باغ اطراف تهران ، باغ عروسي نزديک تهران ، تالار پذيرايي عروسي ، يا ويلاي عروسي ؟
فيلم برداري مراسم و عکس برداري مراسم ( آتليه عکس و فيلم عروسي ) :
ترسيم روياهاي شما و ثبت اين لحظات خاطره انگيز در زندگي مشترک شما، بستگي به يک تيم حرفه اي عکس و فيلم دارد. پس سعي کنيد با مشورت و راهنمايي افراد با تجربه بهترين انتخاب را داشته باشيد. به دنبال آتليه هاي خوشنام باشيد ، نمونه کارها را ببينيد و مقايسه کنيد . در رابطه با تعداد دوربين ها و نوع فيلمم برداري مجلس و قيمت فيلمبرداري عروسي تحقيق کنيد . چند آتليه مشهور در تهران براي راحتي شما در سايت تشريفات مهران قرار دارد ، البته بررسي نهايي با شماست.
انتخاب يا دوخت لباس عروس و داماد:
در حال حاضر مزون ها و فروشگاه هاي بسياري براي تمام سلايق در سطح شهر تهران و شهرستان ها وجود دارد که مي توانيد با دقت و حوصله لباس رويايي خود را در آنها بيابيد. در آينده مقاله اي در زمينه انتخاب لباس عروس و خريد لباس عروسي در سايت قرار مي دهيم.مزون لباس عروس در تهران
انتخاب آرايشگاه مناسب :
براي انتخاب حتما در روزهاي پنج شنبه و جمعه سري به آرايشگاه هايي که کانديد کرديد بزنيد و از نزديک عروس ها را ببينيد ، ما تعدادي از آرايشگاه هاي تهران را در سايت تشريفات مهران قرار داده ايم.
موزيک :
يک موزيک خوب آنچنان مي تواند نقش مهمي در مراسم شما ايفا کند که گاه اگر معايبي هم در مراسم هست به چشم نيايد. براي انتخاب يک موزيک با کيفيت ، ابتدا به تجربه اجراي گروه و خواننده و کيفيت نوازندگان آن و انتخاب آهنگ ها توجه کنيد و اين را در نظر بگيريد که هيچ گاه تعدد و کثرت نوازندگان دليلي بر کيفيت اجرا نمي باشد .
انتخاب دسته گل عروس و گل آرايي ماشين عروس:
تزئين ماشين حامل عروس و داماد بايستي برازنده آنان باشد که ما براي نمونه در سايت تشريفات مهران شما را با تعدادي از گل فروشي هاي مطرح تهران آشنا مي کنيم .
سفره عقد :
قبل از هر چيزي نمونه کار ببيند و دقيقا همان چيزي که مدنظر داريد را انتخاب کنيد، اصلا خجالت نکشيد، خوب تحقيق کنيد و سفره عقد زيبا و متناسب با بودجه و سليقه خود انتخاب نماييد. سفره عقد ساده و زيبا ميتواند به شما و اطرافيان حس خوب آرامش را بدهد.

و در آخر به ياد داشته باشيد که اين مراسم فقط و فقط به خاطر شما برگزار شده است پس تا مي توانيد از آن لذت ببريد و به همسر خود در اين روز زيبا و رويايي، آرامش هديه دهيد.
در اين راستا تيم تشريفات مهران - قبايل سابق - با کادري مجرب و سابقه درخشان سعي بر محقق شدن خواسته زوج هاي جوان در اين روز رويايي دارد. خدمات مجالس مهران ، نظر به اينکه زوج هاي جوان نسبت به شرايط و امکانات و بودجه ، سليقه هاي متفاوتي در انتخاب دکوراسيون ، رنگ بندي و نحوه چيدمان و تزيينات را دارند ، امکانات گسترده اي در اختيار اين عزيزان مي گذارد.
ما تا انتهاي مراسم در کنار شما خواهيم بود تا مراسمي خاطره انگيز و بدون کوچک ترين دغدغه را به شما هديه کنيم چون شما شايسته آن هستيد.