آیا واقعا پیج رنک مهم است؟

معیار‌هایی که پیج رنک توسط آن محاسبه میشد و میشود ، تعداد لینک‌های ورودی به سایت شما ، ارزش آن‌ها ، هویت یا authority آنها ، و . . است . گوگل برای محاسبه پیج رنک و همینطور ، رتبه بندی سایت‌ها دارای یک الگوریتم اختصاصی است که هر روز در حال بروزرسانی یا آپدیت است . مثلا بروزرسانی‌های مختلفی مثل پاندا و پنگوئن ، توانسته اند بر روی سئو تاثیر‌های مثبت و منفی ای بگذارند . مثلا ، با آپدیت پاندا ، سایت‌هایی که دارای مطالب کپی بودند تماما از صفحات اول موتور‌های جست و جو دور شدند و جای خود را به سایت‌های دارای مطالب مفید و یکتا دادند. با آپدیت پنگوئن ، سایت‌هایی که لینک‌های خریداری شده و یا تبادل لینک و . . داشتند ، دچار مشکل شدند و پیغامی‌از طرف گوگل دریافت کردند . البته این پیغام‌ها حتی زمان پاندا نیز برای وبمستر‌ها ارسال میشد .

بعد از بروزرسانی‌های الگوریتم‌های گوگل ، باز هم گوگل در حال بروزرسانی است و شاید همین الان آپدیت دیگری را منتشر کرد !

پیج رنک هم نشان نحوه فعالیت یک سایت در زمینه‌های لینک بیلدینگ است ، اما باید در نظر گرفت که گوگل هر از چند گاهی پیج رنک را بروز میکند و این کار دارای یک زمان خاص و مشخص نیست . شاید از این نظر ، الکسا بیشتر قابل اعتماد باشد ! چون الکسا هر روز رتبه‌ها را بروز میکند. در سال ۲۰۱۰ گوگل به مدت ۹ ماه پیج رنک‌ها را بروز نکرد . ولی در سال ۲۰۱۱ در یک دوره زمانی کوتاه ، چندین بار پیج رنک‌ها را بروز کرد . پیج رنک بر روی رتبه کلمات بر خلاف چیزی که فکر میکنید تاثیری ندارد . بطور مثال ممکن است با کلمه خاصی یک سایت با پیج رنک کمتر صفحه اول باشد و سایت دیگری که که پیج رنکش بیشتر است در صفحه دوم.

بهتر است به جای نگاه کردن به ارقام و رتبه‌ها ، ببینیم که آیا واقعا این سایت با کلمه کلیدیش صفحه اول جای دارد یا نه ؟ مثلا به سایت fxmarketcenter بروید ، این سایت دارای پیج رنک پایینی است . اما با کلمه کلیدی خود ، ” فارکس ” در صفحه اول گوگل جای دارد . در حالی که سایت‌های رقیب ، دارای پیج رنک‌های ۳ و ۴ میباشند اما در صفحه اول جای ندارند.
پس مهم تر از هرچیز پیدا کردن سایت با کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل است