ارزیابی ضرورت شرکت در نمایشگاه
غرفه سازی نمایشگاهی- قبل از تصمیمگیری برای شرکت در هر نمایشگاه؛ ابتدا، باید چند نکته را برای خودتان روشن سازید تا لزوم و ضرورت حضور در نمایشگاه مورد نظر برای شما مشخص شود. برای این کار، میبایست برای هر یک از پرسشهای زیر، جواب قانعکنندهای داشته باشید:
1- آیا شرکت در این نمایشگاه، برای شما منافعی را در بر دارد؟ (چه منافعی)؟
2- آیا شرکت در این مایشگاه برای کالای شما مناسب است؟
3- آیا هدفهای شما از شرکت در این نمایشگاه،تحقق خواهد یافت؟
4- آیا بازار منطقه برای محصولات شما، اهمیت دارد؟
5- آیا به صورت تدریجی یا دائمی خواهید توانست با تولیدات خود، پاسخگوی تقاضای کالا باشید؟
6- آیا محصولات شما در سطح استانداردهای بازار میباشد؟
7- مشکلات شما در رابطه با بازار چیست؟
8- آیا شرکت در یک نمایشگاه بازرگانی، مهمترین راه برای حل مشکلات شما است؟
9- هدف اصلی شما از شرکت در این نمایشگاه چیست؟
10- آیا این بهترین نمایشگاهی است که در آن شرکت میکنید؟
11- به نمایش گذاشتن کالاهایتان به شیوهای موثر، برای شما چه هزینههایی را در پی خواهد داشت؟
12- آیا نتایج حاصل از شرکت در این نمایشگاه، ارزش این هزینهها را خواهد داشت؟
13-پس از اتمام نمایشگاه، برای توسعه این بازار (از لحاظ سرمایهگذاری) تا چه حد آمادگی وجود دارد؟
علتهای شکست شما در نمایشگاه
علت شکست یا عدم موفقیت احتمالی شما در یک نمایشگاه، میتواند عوامل زیر باشد:
1- عدم شناخت بازار منطقه
2- نداشتن هدفهای روشن و مشخص
3- عدم شناخت و انتخاب نمایشگاه برای هدفهای خود
4- ضعف ارتباطات در دوران نمایشگاه
5- عدم توانایی در به ثمر رساندن کوششهای خود (طی برگزاری نمایشگاه)