استفاده از فلش کارت در زبان آموزی

تکرار یک ابزار قدرتمند برای یادگیری لغات در یک زبان جدید است. در حالی که شما قطعا از تکرار بیش از حد گریزانید! اما اثبات شده است که استفاده از لیست کلمات ، فرم های فعل و یا اصطلاحات می تواند راه دشوار آموختن را هموار ساخته، و اعتماد به نفس شما را در صحبت کردن و نوشتن آنچه که آموخته اید، بالا ببرد. در کنار فعالیت های مختلف مانند صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن ، تمرین های حافظه می توانند ابزار قدرتمندی در یادگیری شما باشند. استفاده از فلش‌کارت‌ها این تکرار ملا‌ل‌آور را به فعالیتی جذاب تبدیل می‌کند. آنها سرگرم کننده هستند و بر یادگیری تعاملی تأکید دارند.

فلش‌‌کارت چست؟

یک فلش‌کارت، کارتی است که اطلاعاتی به شکل کلمه یا عدد، بر یک سمت یا هر دو سمت آن نوشته‌ شده‌است. این کارت در تمرین های کلاس درس و یا تمرین های شخصی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و برای به یاد‌سپاری لغات، تاریخ های خاص، فرمول‌ّها و یا هر چیز دیگری کاربرد دارند. اغلب طرز کار فلش‌‌کارت‌ها به این صورت است که در بازه‌های زمانی معین بازخوانی می‌شوند و در نتیجه در انتقال اطلاعات به حافظه بلند‌مدت بسیار مفید هستند.

فلش‌کارت‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارند. برخی از آنها فضایی برای نوشتن موارد ضروری در اختیارتان قرار می‌دهند و در واقع می‌توانید آنها را با توجه به نیاز خود، شخصی کنید. علاوه بر این، نرم افزار فلش‌کارت به لطف تکنولوژی جدید محبوبیت بسیاری یافته است.

مزایای استفاده از فلش‌کارت

ü     قیمت پایین

فلش‌کارت‌ها می توانند یکی از روش‌های کم‌هزینه برای مطالعه باشند. شما نیازی به خرید مجموعه‌های گران‌قیمت ندارید. در‌عوض می‌توانید از این کارت‌ها مصور که تصاویر متنوع و ساده ای دارند، بارها و بارها استفاده کنید. حتی می‌توانید آنها را در منزل با خلاقیت خود، تهیه کنید.

ü     قابل حمل

فلش‌کارت‌ها ابزار یادگیری قابل حمل هستند. به جای حمل کتاب‌های سنگین، به سادگی میتوانید از این کارت‌ّهای کوچک استفاده کنید و از تمام وقت‌های تلف شده خود، فرصتی برای یادسپاری بسازید.

ü     تسهیل یادسپاری

یکی از اشتباهات رایج در یادگیری زبان، تلاش برای یادگیری همزمان مطالب بیشمار است. این کار پروسه یادگیری را پیچیده و دشوار می‌کند. فلش‌کارت‌ها تنها بر مهم‌ترین عناصری که باید در حافظه بمانند، تمرکز می‌کنند.

ü     چند منظوره بودن

از این کارت‌ها می‌توانید برای به یادسپاری لغات، اصطلاحات خاص، صرف فعل‌ها و ... استفاده کنید.

ü     یادآوری فعال 

هنگامی که روی فلش‌کارت را که سوال نوشته شده، نگاه کرده و به پاسخ آن فکر می‌کنید، شما درگیر یک استعداد ذهنی به نام یادآوری‌فعال شده اید. به عبارت دیگر شما سعی می‌کنید مفهوم را به جای خواندن از روی کتاب و ... با یک تلنگر در ذهن خود بیدار کنید. اثبات شده است که یادآوری فعال، ارتباطات نرونی قوی را برای ردیابی حافظه ایجاد می‌کند.

ü     استفاده از مهارت‌های فراشناختی

هنگامی که به پشت فلش‌‌کارت که پاسخ نوشته شده، نگاه کرده و صحت پاسخ خود را ارزیابی می‌کنید، اساسا از خود می‌پرسید: من چقدر خوب پاسخ دادم (یا ندادم)؟ این عمل ارزیابی خود ، فراشناخت نامیده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از روش‌های فراشناخت، دانش شما را عمیق‌تر در حافظه ثبت می‌کند.