اطلاعات عمومی درباره کشور آلمان

آلمان کشور وسيعي است که در ميانه اروپا قرار دارد و با ? کشور ديگر هم مرز است .آلمان شرقي و غربي در سال ???? ميلادي با هم متحد شدند.
مساحت اين کشور برابر با ?????? کيلومتر مربع است. اين کشور جمعيتي بالغ بر ???????? نفر در خود گنجانده است.پايتخت اين کشور برلين مي باشد .مردم اين کشور به زبان آلماني سخن مي گويند .

کشاورزي و صنعت :
فقط حدود ? درصد از مردم آلمان کشاورزند و محصولاتي چون گندم ، کتان ، جو ، سيب زميني و انگور به عمل مي آورند.بيش تر مردم آلمان در صنعت و بخش خدمات کار مي کنند .در بيشتر جاهاي اين کشور کارخانه وجود دارد - منطقه رور قلب صنعت آهن ، فولاد و مواد شيمايي است.کالاهاي آلماني عبارت است از : خودرو ، دوربين ، کامپيوتر و پارچه .
جاده ها:
يکي از صنايع پررونق آلمان خودروسازي است.و بيش تر مردم وسيله نقليه شخصي دارند. در اين کشور از دهه ???? آزادراه ساخته اند.شبکه راه آهن نيز جديد و کارا است.کرجي ها روي رود راين و ساير رودها و کانال ها بار جابجا مي کنند.
آلمان بعد از ژاپن و ايالت متحده آمريکا سومين توليد کننده بزرگ خودرو در جهان است هر سال کارخانه هاي خودروسازي از سراسر دنيا آخرين مدل هاي خود را در نمايشگاه اتومبيل فرانکفورت به نمايش مي گذارند

غذا ، جشنواره و فراغت :
آلماني ها از آشپزي خوب و دل چسب لذت مي برند . يکي از جشنواره هاي مشهور سالانه اين کشور که در ماه اکتبر برگزار مي شود جشنواره مونيخ است.از جمله غذاهاي رايج آلماني ها مي توان سوسيس ، کلم ،شيريني خامه اي و پنير دودي اشاره کرد.بسياري از مردم با پرداختن به فوتبال ، تنيس،راهپيمايي ، کوهنوردي و قايق راني خستگي کار يکنواخت در کارخانه ها و اداره ها را جبران مي کنند.

هنر و معماري :
در آلمان فيلسوف هايي چون کانت و هگل و نويسنده هايي مانند گوته و شيلر پرورش يافته اند .
باخ ، بتهوون ، واگنر و برامس موسيقي دانان مشهور آلمان هستند. خودرو را دو مهندس آلماني به نام هاي دايملر و بنز اختراع کردند. و دانشمندان آلماني در زمينه ساخت موتور جت و موشک فضايي پيشگام بوده اند.
اين کشور به سبب ساختن ظرف هاي چيني و معماري که در بسياري از کليساهاي باشکوه و قصر ها ديده مي شود مشهور است.

جنگ و بازسازي :
آلمان صدها سال داراي دولت هاي محلي کوچکي بود که هر يک حاکم خاصي داشت. در قرن هجدهم حکومت پروس به قويترين حکومت آلمان تبديل شد و ساير حکومت ها را با هم متحد کرد.در سال ???? ميلادي امپراتوري آلمان به و جود آمد.آلمان در جنگ جهاني اول(????-????) شکست سختي خورد.سپس آدولف هيتلر ديکتاتور نازي بر آن حکومت کرد که کشور آلمان را به جنگ دوم جهاني (????-????) کشاند و باعث قتل ميليون ها انسان شد.شکست در اين جنگ سبب تقسيم آلمان به دو بخش شد.آلمان شرقي را کمونيست ها اداره مي کردند و آلمان غربي به يک کشور ثروتمند سرمايه دار تبديل شد. در سال ???? ميلادي دو آلمان يکي شدند و مشکلات اقتصادي و اجتماعي بسياري به وجود آمد .اما کشور آلمان هنوز يک نيروي سياسي و اقتصادي قدرتمند در اتحاديه اروپا است.