اعداد در زبان آلمانی

امروز من در اين پست مي خواهم بخش اول آموزش اعداد در زبان آلماني را به شما آموزش دهم.لطفا پس از مطالعه اين درس سري هم به پست "لغات مشترک آلماني و ساير زبان ها(به ويژه فارسي) مطلب 1" بزنيد. که نکات جالبي درباره اعداد در زبان آلماني نوشته ام که مطمئنا برايتان جالب خواهد بود.
قبل از هر چيز با توجه به اين که دوستان از من خواسته بودند از نکات جالب زبان آلماني بيشتر بگويم مي خواهم به نکته جالب ديگري اشاره کنم ولي اينبار درباره اعداد.
يادتان هست که در رياضيات(به ويژه در دوران دبيرستان) مي گفتيم که "از اجتماع اعداد طبيعي با قرينه هاي اين اعداد و هم چنين عدد صفر ، مجموعه اي ايجاد مي شود به نام اعداد صحيح "
لابد باز به خاطر داريد که آنرا با حرف Z نشان مي داديم.خوب اين حرف مخفف کلمه Zahlen در زبان آلماني است.
نکته جالبتر اينکه انگليسي زبان ها آمدند به جاي آن از حرف I که مخفف کلمه انگليسي Integer است استفاده کردند ولي مي بينيد که هنوز از حرف Z که مخفف يک کلمه آلماني است خيلي بيشتر استفاده مي شود و زور انگليسي ها لااقل در اين مورد به آلماني ها نرسيد.
خوب همانطور که گفته بودم قرار بود زبان آلماني را با متدي جديد به شما بياموزم ، مطلبي را که در بالا ارايه کردم قسمت کوچکي از اين متد بود که مطمئنا در يادگيري زبان آلماني فوق العاده به شما کمک مي کند ولي فراموش نکنيد نظر هم بدهيد.