الگو بودن پدر برای فرزندش

پدرها هم دل دارند! آن‌ها هم بايد بدانند حالا که عنوان پدري را به دوش مي‌‌کشند چه وظايفي به گردن‌شان است و اصلا چطور بايد اين مهم‌ را اجرا کنند و آيا بلدند همان‌طور که مامان‌ها کودک را به خود وابسته مي‌کنند نقش مهمي در دنياي عاطفي فرزندشان بر عهده بگيرند؟ همه اين موارد را به طور مختصر و مفيد در چند خط صحبت مردانه با هم مرور مي‌کنيم.

خرج بچه را مي‌توانم بدهم؟
کمترين حقوق ممکن را هم در جامعه بگيريد بازهم افراد مشابه شما در جامعه هستند و با همان حقوق خرج همسر و فرزندان‌شان را مي‌دهند.

يادتان باشد به هيچ وجه مانند رفقاي مجرد يا ولخرج‌تان به دنبال ظواهر نباشيد و بخشي از درآمدتان را که در اثر صرفه‌جويي بلاتکليف مانده براي روز مباداي فرزندتان پس‌انداز کنيد.

اگر همسرتان پيش از تولد ذوق خريد براي فرزندتان را دارد نبايد در برابرش بايستيد در عوض بنشينيد و با هم حساب کتاب کنيد و بودجه مورد نظرتان را درست خرج کنيد. مثلا اجازه ندهيد اطرافيان در سيسموني فرزندتان اجناس و لباس‌هاي به‌درد نخور که تنها نقش دکور دارند را خريداري كنند. در مقابل پول اين اشيا را در يک حساب بانکي براي فرزندتان قرار دهيد.

اگر فرزندتان را دوست داريد مي‌توانيد دنبال شغل دوم باشيد يا به طور عاقلانه ( نه بدون برنامه‌ريزي و توجه به عوامل اقتصادي و تجاري) با شخصي شريک شويد و يک تجارت سالم را پايه‌گذاري کنيد.

از همان ابتدا به فرزندتان ياد دهيد که براي هرچه مي‌خواهد تلاش کند و او را مصرف‌گرا بار نياوريد. در غير اين صورت با افزايش سن توقعاتش هم گسترده‌تر و بيشتر مي‌شوند.

آن‌قدر مرد شده‌ام که پدر کسي باشم؟
قبل از هرچيز بايد بدانيد که کودک در تمام دوران زندگي‌اش به وجود شما در اطرافش نياز دارد. اگر خود را در کار غرق کنيد در آينده‌اي نه چندان دور مادر و فرزندان يک گروه صميمي و پشتيبان را در خانواده تشکيل مي‌دهند و شما که هميشه خود را بيرون از منزل سرگرم کرده بوديد، در اين گروه نقش پررنگي نداريد.

کودک به نقش حامي و قدرتمند شما نياز دارد. براي حضور موثر در تمامي مراحل زندگي فرزندتان بايد خودتان را عادت دهيد. براي اين منظور در تمامي آنچه به فرزندتان مربوط مي‌شود از معاينه پزشک تا تفريح و تصميم براي شرکت در يک کلاس آموزشي شرکت کنيد. دادن اين مسئوليت‌ها به مادر شايد روزانه چند ساعتي شما را در برنامه فشرده‌تان جلو ببرد اما در دراز مدت همان تيمي که شما در آن عضو نيستيد را ايجاد مي‌کند که سبب آزار تک تک اعضاي خانواده مي‌شود.

براي اين‌که بدانيد دختر يا پسرتان در هر سني چه نيازهايي دارد کتاب بخوانيد. کتاب تربيت کودک مخصوص جنس زن نيست.
منبع: ني ني بان