انتخاب هدیه برای کودک، دور تکراری ها خط بکشید

اگر دوست نداريد به بچه‌ها پول هديه بدهيد، مي‌توانيد به اين هديه‌هاي خلاقانه فکر کنيد.
بچه‌هاي کوچک‌تر که ارزش پول را درک نمي‌کنند، با هديه بيشتر خوشحال مي‌شوند. اما مشکل اين است که هديه براي بچه‌ها به لباس و اسباب‌بازي ختم مي‌شود و پيدا کردن هديه ديگري که به اندازه اين دو تکراري نباشد، کار آساني نيست. اگر شما هم براي بچه‌ها به فکر هديه‌اي متفاوت هستيد، اين پيشنهادهاي باورنکردني را ببينيد.

ني‌ني‌هاي کوچولو
مطمئن باشيد مامان و باباي نوزاد و پدربزرگ و مادربزرگش هر چه که لازم داشته برايش خريده‌اند. همه براي آمدن بچه‌ تازه ذوق‌زده هستند بنابراين سيسموني کامل است و لباس‌هايي که دارد بيشتر از نيازش است. آنقدر که خيلي از آن‌ها را وقت نمي‌کند بپوشد و برايش کوچک مي‌شوند. بنابراين لباس خريدن براي نوزاد اصلا به صلاح نيست. مگر اين‌که بخواهيد وسايل تزئيني برايش بخريد. يک تل بامزه براي دخترها و کلاه يا شال براي پسرها انتخاب خوبي است. هديه خلاقانه‌تر براي نوزاد يک کتاب است. مثلا کتاب تقويت هوش نوزاد يا کتاب‌هاي ديگري که به درد مادراني مي‌خورد که نوزاد دارند، هديه خوبي براي نوزادهاست. اما باز هم اگر دنبال هديه‌اي کاربردي مي‌گرديد که پدر و مادر را خوشحال کند و به درد نوزاد بخورد، مي‌توانيد پوشک بخريد. پوشک گران‌تر از چيزي شده که فکر مي‌کنيد و يک بسته پوشک چيزي است که هر نوزادي لازم دارد. يادتان باشد هر نوزاد از پوشک خاص با اندازه خاصي استفاده مي‌کند. پس لازم است قبل از خريد از مامان ني‌ني بپرسيد چه پوشکي برايش مي‌گيرد.

فينگيلي‌هاي نوپ
بچه‌اي يک تا ? سال به سني رسيده‌اند که از اسباب‌بازي لذت ببرند. اما خيلي‌ها براي آن‌ها هديه اسباب‌بازي مي‌آورند. شما مي‌توانيد از وسايل خلاقانه‌تري استفاده کنيد. يک ست حمام که کتاب حمام و عروسک حمام دارد گزينه مناسبي است و بچه‌ها را به حمام‌رفتن تشويق مي‌کند. استيکر‌هاي ديواري مي‌توانند اتاق بچه را زيبا‌تر کنند. البته قبلش بايد اتاق را ديده باشيد تا بتوانيد مناسب‌ترين رنگ و مدل را انتخاب کنيد. روکش ملحفه هم از آن چيزهايي است که بچه هميشه نياز دارد. مي‌توانيد از طرح‌ها و رنگ‌هاي هماهنگ با اتاقش استفاده کنيد. کودک در اين سن از ايجاد صدا هم خوشش مي‌آيد. مي‌توانيد يک گيتار، ارگ يا هر آلت موسيقي کوچکي که پيدا کرديد و صداي زيادي ندارد، برايش بخريد. وسايل بازي کوچک هم هديه خوبي براي بچه‌هاست. تاب‌هاي کوچک که به بارفيکس و چهارچوب در اتاق وصل مي‌شوند و اسب‌هايي که تاب مي‌خورند هم بچه‌ها را خوشحال مي‌کند.

کوچولوهاي مهدکودکي
براي بچه‌هاي ? تا ? سال مي‌توانيد هديه‌هاي متفاوت‌تري بخريد. خميربازي يا رنگ انگشتي علاوه بر اينکه بچه‌ها را خوشحال مي‌کند خلاقيت آن‌ها را بالا مي‌برد. سي‌دي‌هاي کارتون و بازي هم براي بچه‌ها در اين سن قابل استفاده است. ماه و ستاره شب‌رنگ هم هديه‌اي مناسب براي بچه‌ها به‌خصوص بچه‌هايي است که تازه مي‌خواهند به تنهايي در اتاق خودشان بخوابند. اين ماه و ستاره‌ها به سقف مي‌چسبند و وقتي چراغ را خاموش مي‌کنيد مي‌درخشند و آسمان اتاق کودک‌تان را شبيه آسمان کوير مي‌کنند. لباس شخصيت محبوب کارتوني کوچولوها هم بيشتر از چيزي که فکر مي‌کنيد آن‌ها را خوشحال مي‌کند. اگر کودک به عروسک يا شخصيت کارتوني خاصي علاقه دارد، يکي از زيباترين کارهايي که مي‌توانيد بکنيد اين است که عکسش را بگيريد، از يک عکاسي بخواهيد آن عکس را کنار شخصيت محبوب کودک مونتاژ کند و به شکل تابلو براي‌تان چاپ کند. اين با يادماندني‌ترين هديه براي کودک محبوب شماست. حتي مي‌توانيد عکس آماده شده را به دفاتر تبليغاتي بدهيد تا آن را روي تي‌شرت، ليوان يا ظرف غذا بيندازند و آن را به کودک هديه کنيد. خوراکي‌هاي بامزه براي هر بچه‌اي خوشايند است. يک بسته پاستيل، مارش ملون، آدامس با جعبه‌هاي متفاوت يا خوراکي‌هاي جالبي که بچه در حالت عادي نمي‌خورد، مي‌تواند او را خوشحال کند. البته توجه کنيد قبل از خريد خوراکي سن کودک را مد نظر قرار دهيد. مثلا پاستيل براي بچه يک ساله مناسب نيست.

قند عسل‌هاي بزرگتر
بچه‌هاي ? سال به بالا حتما به مهدکودک يا پيش دبستاني مي‌روند و همه آن‌ها از لوازم تحرير فانتزي خوش‌شان مي‌آيد. مثلا پاک‌کن‌هاي طرح‌دار، مدادهاي فانتزي، مداد رنگي و وسايل اين‌چنيني، هديه‌هاي مناسبي براي آن‌هاست. وسايل ورزشي مثل عينک شنا، راکت بندمينتون، تور و توپ بسکتبال و ... هم علاوه‌بر اين‌که بچه‌ها را خوشحال مي‌کند باعث تحرک و سلامت آن‌ها مي‌شود. بچه‌ها مي‌توانند در روزهاي تعطيل، با اين وسايل در هر پارک نزديک منزل‌شان ورزش کنند. اگر کودک به سني رسيده که بتواند ساعت را بخواند مي‌توانيد يک ساعت مچي کوچک برايش بخريد. ساعت مچي به کودک حس بزرگي مي‌دهد. لباس‌هاي مبدل و عجيب، ماسک و نقاب‌هاي بامزه، عينک‌هاي خنده‌دار و وسايل نقاشي صورت هم مي‌توانند تا مدت‌ها بچه‌ها را سرگرم کنند. به علاوه چتر هم از آن هديه‌هايي است که بچه‌ها را خوشحال مي‌کند.
منبع: ني ني بان