انواع هزینه‌ها برای تنظیم بودجه نمایشگاهی

1 - هزینه‌های مستقیم
- اجاره محل (فضای باز و سرپوشیده)
- نورپردازی (تهیه لامپ‌های مورد نیاز برای مقاصد مختلف، تهیه سیم، کابل و لوازم برق و نیز دستمزد انجام عملیات نورپردازی)
- لوازم غرفه، تهیه سکوهای نمایش کالا، قفسه، ویترین، آرایش کالاها، خرید گل و گلکاری در زمین باز
- لوازم اداری (تهیه فرش، میز، صندلی، مبلمان و...)
- باربری کالا، عوارض گمرکی و... (در مبدأ و مقصد و بالعکس)
- آب، برق، تلفن، تلکس و...
- فزودن 15 درصد به هزینه‌های فوق برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده
2 - هزینه‌های غیرمستقیم
- تهیه وسایل و لوازم مصرفی (میخ، چسب، طناب، پارچه و...)
- تهیه قطعات یدکی برای ماشین آلات نمایشی (رفع نقص فنی)، خرید روغن و سایر مواد مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه‌ها
- کرایه جرثقیل و یا سایر تجهیزات لازم برای جابجاکردن ماشین آلات نمایشی
3 - هزینه‌های پرسنلی
- هزینه‌ها سفر، کرایه رفت و برگشت، هزینه گذرنامه وعوارض متعلقه
- هزینه اقامت در کشور مورد نظر
- هزینه خرید لباس و اونیفورم برای کارکنان غرفه
-هزینه کرایه اتومبیل برای ایاب و ذهاب در کشور مورد نظر
- دستمزد مترجم و کارگران محلی
- افزودن 5 درصد به هزینه‌های فوق برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده
4 - هزینه‌های تبلیغاتی
- هزینه‌های روابط عمومی (چاپ و انتشارات، عکاسی، فیلمبرداری و..)
- هزینه‌های پذیرایی (روز افتتاح، پذیرایی روزانه بازدیدکنندگان مهم، پذیرایی شام و نهار مقامات دولتی و بخش خصوصی، پذیرایی از مقامات عالی رتبه ایرانی که برای مراسم افتتاح آمده‌اند.)
- هزینه‌های پیش‌بینی شده (این هزینه هم قابل توجه است. زیرا، در طول نمایشگاه ممکن است کارهای پیش آید که قبلاً مورد توجه قرار نگرفته‌اند.) غرفه سازی