اگر در حال اسباب‌کشی هستید

در این ستون این بار نکاتی را به شما گوشزد خواهیم کرد که اگر در حال اسباب‌کشی کردن یا تعمیرات اساسی در منزلتان هستید حتماً به کار شما خواهد آمد.

حالا که دارید یک تغییر اساسی در محل زندگی‌تان می‌دهید می‌توانید بسیاری از وسایلی را که نگه داشته‌اید تا شاید یک روز به کارتان بیاید دور بیندازید یا به کسانی ببخشید که به آنها احتیاج دارند. چیدن یک خانه تازه با وسایل کمتر راحت‌تر و زیباتر خواهد بود.
هرگز سعی نکنید در تزئین منزل به کمال مطلق دست بیابید. خانه شما باید زنده به نظر برسد و این به معنی کمی به هم ریختگی است. بنا براین همه چیز نباید همیشه درست در جای خود باشد. حمل و نقل اثاثیه منزل
اگر در حال انجام تغییرات اساسی در منزل هستید قبل از هر کار جنس موادی را که استفاده می‌کنید مورد بررسی قرار دهید. کف پوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است اما در زمستان به طور آزاردهنده‌ای سرد است. کف‌پوش‌های غیر از فرش و موکت هم به سرو صدای محیط اضافه می‌کنند. اول این نکته را در نظر داشته باشید که خانواده شما کم جمعیت یا پرجمعیت هستند و بعد نوع کفپوش را انتخاب کنید. کف چوبی از هر نظر عالی است، فقط باید مخارج نگهداری آن را در نظر داشته باشید.
جزئیات کوچکی را که تفاوت فراوان ایجاد می‌کنند از یاد نبرید. رومیزی، بشقاب‌ها، لیوان‌ها، زیربشقابی‌ها، گل و دیگر لوازم روی میز. این رنگ‌ها و ریزه کاری ها ممکن است به نظر دست و پا گیر بیایند اما آنقدر موثرند که ارزش زحمت را دارند.
از آنجایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شماست، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیفزاید. وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کنند.
پاراوان‌های تاشو و پایه دار بهترین وسیله برای تقسیم فضا در یک اتاق هستند - مثلا برای جدا کردن میز کار از اتاق نشیمن- و بخصوص در فضاهای کوچکتر کاربرد دارند. با استفاده از پاراوان‌های کوتاهی که نقش یا تزئین روی آن از هر دو طرف دیده شود هم شلوغی میز کار را می‌پوشانید و هم فضای خانگی تری به اتاق نشیمن می‌بخشید. اتاق‌های خود را پر از وسیله نکنید. هرچیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل می‌شود. کمی از این و کمی از آن کافی است. مراقب باشید که اتاق را با رنگ یکنواخت، ظروف فلزی کوچک و بزرگ، اشیای چوبی کاغذ دیواری و برگ‌های طلایی پرنکنید. سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت غافلگیری‌های خلاقانه ترتیب دهید. طراحی خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی‌هایی از تزئینات زیبایی که دوستشان دارید.
▪ تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید:
مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید. مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می‌شود که اتاق وسیع تر نشان دهد.
▪ از گل و گیاه استفاده کنید:
گل و گیاه می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به خانه بیاورد. اگر علاقه‌ای به رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می‌توانید از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی استفاده کنید. کیفیت گل‌های مصنوعی هم آنقدر خوب شده است که به سختی می‌توان آنها را از گل طبیعی تشخیص داد.
▪ یک قالیچه محلی در نقطه‌ای بیندازید:
قالیچه‌های محلی وسیله بسیار خوبی برای اتاق‌های گفت‌وگو و نشیمن به شمار می‌رود. قالیچه‌ای متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنید و آن را پایین میز بیندازید.
▪ تابلوها و آینه را از دیوارها آویزان کنید:
تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب‌های تزئینی‌تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان کردن دقت کنید که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد.
▪ لامپ‌ها و لوسترها را عوض کنید:
لوسترها و لامپ‌ها جزو وسایلی هستند که خیلی زود بر بیننده آشکار می‌کنند که سبک چیدمان خانه‌تان قدیمی است یا جدید. به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی باشند و ضمناً با لوازم و رنگ بندی خانه‌تان نیز هماهنگ باشند.
▪ لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید:
وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه اتاق می‌شود. برای برگه‌ها، اسباب بازی‌های بچه‌ها و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را بر هم می‌زند، جای مخصوصی تدارک ببینید.  

منبع: اکاایران