بــرای برق افتادن خــانه‌های شمــا

1 - اگر در منزل حیوانات خانگی نگه می‌دارید، حتما موی آنها در قسمت‌های مختلف خانه پخش می‌شود. به‌منظور جمع‌کردن این موها، دستکش لاستیکی ظرفشویی دست‌تان کنید، آن را مرطوب‌ کرده و روی سطح موردنظر بکشید. به این ترتیب موها به دستکش می‌چسبند.
2 - از نیروی جاذبه زمین کمک بگیرید! ابتدا از قسمت‌های بالا به سمت پایین شروع به گردگیری کنید و استفاده از جاروبرقی را در مرحله آخر قرار دهید. درصورتی‌که پس از نظافت و جاروکردن اقدام به گردگیری کنید، گردوغبار، در هوا معلق می‌مانند و بعد از مدتی روی سطوح و لوازمی که تمیز کرده‌اید می‌نشینند. می‌توانید ابتدا از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن استفاده کنید و سپس برای نظافت نهایی جاروبرقی بکشید.
3 - برای تمیز‌کردن پنکه‌های سقفی، برای این‌که گرد و خاک روی زمین نریزد، هر یک از پره‌های آن را داخل یک روبالشی کهنه قرار دهید، سپس روبالشی را روی سطح پره‌ها به سمت بیرون بکشید. به این ترتیب، گرد و خاک، داخل روبالشی می‌ریزد.
4 - قبل از شستن دیوارها، به جنس آن‌ها توجه کنید. دیوارهایی که با رنگ پلاستیک رنگ شده‌اند، نباید با آب شسته شوند، زیرا آب به آن‌ها آسیب می‌رساند. در عوض، می‌توانید از یک اسفنج برای این‌کار استفاده کنید. اما برای شستن رنگ‌های روغنی حدود نیم‌لیتر آب را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کرده و روی دیوارها اسپری کنید. بعد با دستمال آن را خشک کرده بعد از 5 دقیقه با اسفنجی که در آب ولرم خیس کرده و آبش را گرفته‌اید، دیوارها را بشویید.
5 - تشک‌ها و رومبلی را هرگز بدون خواندن دستورالعمل آن‌ها نشویید. بعضی از آن‌ها را می‌توان با ماده شوینده‌ کاملا شست درحالی‌که برخی دیگر فقط باید با دقت زیاد با جاروبرقی تمیز شوند.
6 - برای تمیز‌کردن پنجره‌ها، کمی آب را با چند قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کرده و با آن جرم‌های پنجره را پاک کنید. مزیت دیگر این نوع روغن‌ها این است که می‌تواند حشرات مزاحم را دور کند. اگر از این روغن‌ها در دسترس شما نیست، یک‌چهارم پیمانه سرکه، 2 پیمانه آب و مقدار بسیار کمی صابون مایع را با هم مخلوط کرده و به شیشه‌ها اسپری کرده و بعد با یک تکه روزنامه پاک کنید.
7 - برای این‌که پس از آشپزی‌کردن، نظافت آشپزخانه سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود، قبل از تهیه غذا، روی پیشخوان و کابینت‌های آشپزخانه را با کاغذ روغنی یا کاغذ معمولی بپوشانید. با این کار روغن و عصاره گوشت، مرغ و ماهی روی پیشخوان نمی‌ریزد و نیازی به شست‌وشوی آن نیست. بعد از اتمام آشپزی کاغذ‌ها را جمع کنید و دور بیندازید.
8 - یکی، دو تکه کاغذ خشک زیر سطل آشغال آشپزخانه بگذارید تا آب حاصل از زباله‌ها را جذب کرده و از ایجاد بوی نامطبوع آن جلوگیری کند.
9 - این تکنیک را امتحان کنید تا بتوانید در عرض 3 دقیقه توالت را تمیز کنید: 2 قرص‌جوشان مخصوص شست‌وشو را داخل توالت‌فرنگی بیندازید، یکی، دو دقیقه صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند و سپس با برس مخصوص، داخل توالت را بشویید و بعد سیفون را بکشید.