بیشترین اشتباه های عکاسی در روز عروسی

خدمات مجالس- نهایی نکردن برنامه ی عکاسی روز عروسی – حتماً قبل از اینکه برنامه ی روز مراسمتون رو نهایی کنید با عکاستون صحبت کنید. موارد خیلی زیادی برای مطلوبیت عکس ها در نظر گرفته می شود مثل نور، مکان، … مثلاٌ ساعت های مشخصی از روز هستند که بهترین نور را برای عکاسی دارند و ممکن است اگر از آن ساعت بگذرد دیگر عکسهای خوبی نخواهید داشت پس مهمترین کار تنظیم برنامه ی عکاسی با عکاستونه.
متعهد نبودن به برنامه ی نهایی شده – حتماٌ به برنامه ای که با گروه عکاسی هماهنگ کردید اهیمت بدهید. یک ساعت تأخیر میتونه تمام عکس های شما را خراب کند.پس نگویید این کار فقط ۱۰ دقیقه طول میکشه!
اجازه دادن به مهمانان برای عکس گرفتن – ما اصطلاحی در کار خودمون داریم که به مهمانانی که روز مراسم با یه دوربین پیداشون میشه و عکس های غیر حرفه ای از عروس و داماد می گیرند و همیشه در کادر دوربین مزاحم عکاسی هستند و کار تیم عکاسی را خراب می کنند عمو باب می گوییم. عمو باب پیش خودش فکر می کنه که داره به شما لطف میکنه و عکس های بیشتری از شما در روز مراسمتون میگیره درحالیکه داره مراسم شما رو خراب می کنه. بنابراین به مهمانهایتان بگویید که با خودشان دوربین نیاورند و به جای کمک کردن از مهمونی لذت ببرند.
چهارمین اشتباه میتونه این باشه که شما به عکاستون توضیح ندهید که چه عکسهایی از خودتون رو دوست دارید داشته باشید. زیبا بودن در عکس همیشه موضوع کار عکاسی است. قبل از عروسی برای عکاستون دو تا عکس بفرستید، یکی عکسی که خودتون رو توی اون عکس خیلی دوست دارید و یکی عکسی که ازش خوشتون نمیاد. اینجوری تا حدی سلیقه تونو به عکاس میشناسونید.
تمرکز زیاد روی پروسه عکاسی یک اشتباهه. یک عکاس ماهر در تمام طول مراسم وقایع مختلف رو ثبت میکنه بدون اینکه احتیاج باشه شما به دوربین توجه کنید. از رمانتیک ترین صحنه ها تا معمولی ترینشون.
نگرفتن عکاس دوم میتونه یک اشتباه بزرگ باشه. بعضی عروس ها فکر می کنند که با گرفتن یک عکاس در هزینه هاشون صرفه جویی می کنند، اما این رو هم در نظر داشته باشیدکه عکاس دوم درحالیکه شما در حال ژست گرفتن برای دوربین اول هستید از یک نمای دیگه عکسهای زیبا و طبیعی تری از شما میگیره؛ معمولاً عکس های دوربین دوم عکس های خاص تر و منحصر به فردتری هستند و در روز مراسمتون هم عکاس دوم معمولاً صحنه هایی را ثبت می کند که شما از آن ها دور هستید.
نداشتن کسی که افراد را در عکس های شما مدیریت کنه- شما باید یکی از اطرافیانتون رو که از همه بیشتر با مهمانان آشناست مأمور چیدن افراد در عکس های خانوادگی و دسته جمعی بکنید. او کسی است که میداند چه کسانی را به عکس دعوت کند و راهنمایی کند. با این کار روند عکاسی لذت بخش تر ، سریع تر و راحت تر انجام می گیرد.
اینکه سعی کنید همه چیز کامل و ۱۰۰% بدون اشتباه انجام بشه خودش یک اشتباهه- سعی کنید خوش بگذرونید و از مراسمتون لذت ببرید. ممکنه یه تکه کوچک کیک به صورتتون چسبیده باشه یا یک مسئله ی جزئی دیگه که شما دوستش نداشته باشید ، اما این ها مهم نیستند. سعی کنید بخندید. هیچ چیز زشت تر از این نیست که عروس در عکس ها و فیلم های عروسی اش اخمو باشد. اینطور فکر نمیکنید؟
گرفتن عکس ها بعد از اتمام مراسم- اگر عکس های خود را قبل از شروع مراسم بگیرید بهتر از این است که عکس های روتوش شده داشته باشید. مخصوصاً اگر مراسمتون دیر شروع بشه و مهمونی طولانی بشه دیگه برای عکسها خسته خواهید بود.
سعی نکنید ژست بگیرید- عکاستون به شما می گوید چه کاری انجام دهید و کجا رو نگاه کنید. شما فقط سعی کنید ریلکس باشید و نرمال رفتار کنید. در تمام لحظات به همدیگر عشق بورزید و از لحظاتتون لذت ببرید و مطمئن باشید که عکساتون فوق العاده خواهد شد.