ثبت شركت مخابرات ایران

شركت مخابرات ایران با سرمایه ای بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال در روز گذشته به عنوان شركت سهامی عام در سازمان ثبت شركت ها ثبت شد.

صابر فیضی مدیر عامل شركت مخابرات ایران سهامی عام گفت: تمامی سرمایه هایی كه قبلا هم اعلام شده به اضافه برخی از سرمایه گذاری ها كه در آینده به سرمایه شركت مخابرات اضافه می شود به صورت تفكیكی در اختیار سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال كه منظور از سرمایه هایی كه در آینده به سرمایه شركت مخابرات ایران اضافه خواهد شد چیست گفت: منظور سرمایه گذاری هایی است كه در سال های ۸۵ و ۸۶ انجام شده به نحوی كه هم اكنون هم به صورت روزانه در شبكه ارتباطی سرمایه گذاری می كنیم.
فیضی افزود: سرمایه گذاری هایی كه در گذشته و حال در شبكه ارتباطی انجام شده به صورت جداگانه در دوره های بعد و سال های آینده مراحل خودش را طی می كند به نحوی كه با گذاشتن یك جلسه فوق العاده مجمع، اعضاء اجازه افزایش سرمایه می دهند.
مدیر عامل شركت مخابرات ایران سهامی عام اظهار كرد: با توجه به دایر كردن خطوط ارتباطی در روستاها و سایر نقاط كشور با بهره برداری از این خطوط، سرمایه گذاری های انجام شده در قالب هزینه مكالمات مشتركان به سرمایه شركت اضافه می شود.
به گفته فیضی تمامی مراحل مربوط به خصوصی سازی از طرف شركت مخابرات به اتمام رسیده و عرضه سهام مخابرات در بورس به نظر سازمان های خصوصی سازی بورس و حسابرسی كه زیر نظر وزارت اقتصاد و داریی هستند بستگی دارد.
وی افزود: در رابطه با زمان عرضه سهام هیچ گونه اظهار نظری نمی كنم و از این مرحله به بعد امور عرضه سهام به سازمان های بالادستی مربوط می شود. (ثبت شرکت ها)