خرید تصفیه آب

در سالهای اخیر و بالارفتن سطح آگاهی مردم ، استقبال از دستگاه های تصفیه آب خانگی رشدی چشمگیر داشته است. این استقبال باعث شده تا برخی از سودجویان با سوء استفاده از موقعیت فراهم آمده و بی اطلاعی برخی از مشتریان ، دستگاه های تصفیه آب غیر استاندارد و گاه غیر بهداشتی را با تکیه بر قیمت ارزان آن به متقضیان عرضه کنند.
تحقیقات در بازار نشان می دهد این فروشندگان سودجو و متقلب با شگردها و شیوه های مختلف سعی در گمراه کردن مشتریان دارند. در این راهنما سعی کرده ایم برخی از این شگردها را معرفی کنیم.
اگر شما هم به فکر خرید آب تصفیه کن هستید بهتر است قبل از خرید با مطالعه این راهنما و همچنین سایر مقالات و اطلاعات این وب سایت ، یک محصول استاندارد و بهداشتی را به خانه خود ببرید.
1- تعداد مراحل بیشتر به معنای تصفیه بهتر نیست!
اگر شما هم فکر می کنید تعداد فیلترهای بیشتر به معنای تصفیه بهتر است باید بدانید که لزوما چنین نیست. آنچه تعیین کننده کیفیت آب تولید شده است ، نوع فیلترها و تکنولوژی به کار رفته در دستگاه می باشد نه تعداد آن. در واقع بعنوان یک خریدار قبل از اینکه فقط به تعداد فیلترها توجه کنید ، می بایست ابتدا به تکنولوژی به کار رفته در مراحل تصفیه دقت کنید.
برخی از فروشندگان ناآگاه با تبلیغات نادرست خود ، تعداد مراحل بیشتر را نشانه کیفیت بهتر دستگاه و تصفیه بهتر آب عنوان می کنند. در حالی که نه تنها چنین نیست بلکه گاهی وجود تعداد مراحل بیشتر می تواند کاملا غیر ضروری و حتی زیانبار نیز باشد.
بیشتر بخوانید : مراحل فیلترها در دستگاه های تصفیه آب خانگی
2 – پنج مرحله ای های بی مصرف!
شاید شما هم نام “دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای” را شنیده باشید. سیستم هایی که تکنولوژی اسمز معکوس در آنها به کار رفته است ، به طور استاندارد دارای 5 مرحله فیلتر هستند. این باعث شده است که به نام “پنج مرحله ای” در بین مردم معروف شوند. دیده شده است که برخی از تولید کنندگان سودجو با استفاده از شهرت این عبارت در بین مردم ، در یک اقدام شیادانه ، تعداد 5 عدد فیلتر ساده الیافی و کربنی را به یکدیگر متصل کرده و به عنوان سیستم آب تصفیه کن “پنج مرحله ای” با قیمتی بسیار ارزان به مشتریان عرضه کرده اند. این آب تصفیه کن های ابداعی! از آنجا که فاقد فیلتر اسمز معکوس (RO) هستند، در نتیجه قادر به حذف سموم و ترکیبات محلول در آب نمی باشند. سختی و سنگینی آب را از بین نمی برند و قادر به حذف رسوب آب نیستند. نیترات ، فلزات سنگین و دیگر ترکیبات حل شده در آب را نیز نمی توانند حذف کنند. بنابراین هیچ گاه با شنیدن عبارت “پنج مرحله ای” یک نفس راحت نکشید! از فروشنده بخواهید دقیقا توضیح بدهد که هر مرحله چه عملکردی دارد؟