خودم طراحی کنم یا فردی را استخدام کنم؟

تصميم بر سر اينکه آيا بايد خودم سايت خود را طراحي کنم يا از شخص يا شرکتي حرفه اي کمک بگيرم به پارامترهاي مهم و زيادي بستگي دارد. يکي از مهمترين پارامترهايي که بايد در نظر گرفته شود سطح توقعي است که شما و پرسنل کاري شما در ساخت و طراحي سايتي جذاب و کاربر پسند دارند بطوريکه بتواند از لحاظ کارايي آنچه را که نياز داريد برآورده نمايد. تصميم بر سر اينکه خودتان طراحي را بر عهده بگيريد يا آن را به شخص يا شرکتي ديگر محول نماييد، به سطح مهارت شما، ويژگيهاي مورد نيازتان، هدف از پروژه طراحي سايت تان و ميزان زمان مورد نياز براي ساخت و طراحي سايت بر مي گردد.

برخي از مهارتهاي ضروري در طراحي و ساخت سايت به قرار زيرند:
دانستن HTML: دانشي مختصر از HTML ضروري است ولي اين نکته را نيز در نظر بگيريد که نرم افزارهاي خوب در طراحي سايت، مي توانند در اين امر به شما کمک کنند.

تواني هاي هنري: داشتن سليقه در انتخاب مناسب رنگ ها و المانهاي ديگر، براي يک طراح سايت از ضروريات است تا بتواند سايتي جذاب و گيرا طراحي نمايد.

مهارت در استفاده از نرم افزارهاي گرافيکي: داشتن قدري دانش در چگونگي توليد تصاوير تميز و شفاف و نيز گرافيک سايت، از ضروريات است. همچنين لازم است تا تصاوير براي بارگذاري سريع، به کمترين حجم خود کاهش داده شوند.

مهارت در تعيين ساختار سايت: تعيين ساختاري براي سايت و پياده سازي و طراحي آن، از حياتي ترين مهارتهايي است که طراح سايت بايد با آن آشنايي داشته باشد.

برنامه نويسي: طراحي سايت، احتمالا نياز به برنامه نويسي براي CGI، کدهاي جاوا اسکريپت، و برنامه نويسي براي ديتابيس دارد تا بر جذابيت صفحات سايت افزوده شود.

مهارت هاي تجاري و بازاريابي: فرقي نمي کند که سايتي که مي خواهيد بسازيد شخصي است يا تجاري، ويژگيهايي تجاري وجود دارند که يک طراح مي بايست از بدو طراحي سايت تا انتهاي آن، آنها را در نظر بگيرد.

مواقعي که نمي توانيد تمامي اينکارها را انجام دهيد

چنانچه زمان کافي يا مهارت مورد نياز را براي طراحي سايت خود را نداريد، مي توانيد از شرکت يا شخصي معتبر براي اين منظور استفاده نماييد بطوريکه کليه يا بخشي از آن را براي شما انجام دهند. طراحي مي تواند توسط يک شخص يا يک تيم صورت گيرد. طراحان شخصي معمولا ارزانتر هستند چراکه آنها اکثرا آنها در کشورهايي زندگي مي کنند که هزينه هاي دستمزد، يک پنجم هزينه هاي دستمزد در ديگر جاهاي دنيا مي باشد. در نتيجه پرداخت بعنوان مثال 6000 تومان به آنها در ازاي هر ساعت کاري در ايران، معادل پرداخت 30000 تومان در کشورهاي اروپايي و آمريکايي است.

مولفين مطالب سايت نيز مي بايست از نص نوشتاري خوبي برخوردار باشند. معمولا آنها هزينه اي در حدود 20 تومان در ازاي هر کلمه خواهند گرفت. مولفين مطالب به زبان انگليسي نيز چيزي در حدود 60 تومان در ازاي هر کلمه خواهند گرفت.

اطمينان حاصل کنيد که با طراح سايت تان، برنامه نويسان، و گردآورندگان مطالب سايت تان در ارتباط هستيد. يک طراح خوب سايت بخوبي مي داند چطور يک بازاريابي اينترنتي را در سايت تان پياده سازي کند تا سايت تان بخوبي با موتورهاي جستجوگر کار کند.