دکوراسیون فروشگاه آرایشی بهداشتی

در طراحی دکوراسیون آرایشی بهداشتی باید به چند نکته توجه داشت مثلا چیدمان طوری صورت بگیرد که مشتری بتواند به راحتی به سمپل ها و استند ها دسترسی داشته باشد فضای کافی برای تردد و رفت و آمد بین استند ها به خوبی طراحی شود.ارتفاع قفسه ها مناسب با میزان قد اکثریت طراحی شود قفسه بندی ها شلوغ نباشد تا باعث سردرگمی خریداران نشود.
از همه فضای داخل مغازه استفاده مفید شود برای چیدمان اجناس و مرز بین کالا های آرایشی و بهداشتی معین باشد و کاملا جدا از هم چیده شوند.نسبت به اینکه این اجناس سریع فاسد می شوند پس نباید در مقابل تابش نور خورشید و پشت ویترین اصلی قرار گیرند بلکه می توان لوازم آرایشی را در قفسه های داخل مغازه قرار داد.

می توانیم از باکس های دیواری شیشه ای یا سفید در دکور داخلی مغازه استفاده کنیم تا حال و هوای محیط را تغییر دهد یا از رنگهای گرم یا زنانه ای مانند سفید و صورتی یا یاسی فضایی با لطافت بیشتر طراحی کرد.برای اینکه دعوت کنندگی بیشتری برای ورود مشتری به داخل مغازه ایجاد کنید می توانید به جای ویترین بزرگتر با استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای گشایش فضایی بین بیرون و داخل مغازه ایجاد کنید.
علاوه بر اینها ابتکار عمل و خلاقیت در طراحی لازمه هر فروشگاه یا مغازه است که باعث جلب نظر مشتری می شود. به عنوان مثال برای اینگونه فروشگاه یا مغازه ها طراحی میز جزیره در وسط محیط داخلی برای چینش لوازم آرایشی و یا استفاده از میز های آرایش برای تست لوازم توسط مشتریان الزامی و مورد اهمیت می باشد.

استفاده از ایده های فانتزی و جالب و استفاده از رنگ های شاد و هجان انگیز که در جذب مشتری می تواند موثر باشد چرا که لوازم آرایش فروشی برای خانوم ها حسی مثل اسباب بازی فروشی برای کودکان ایجاد می کند.

از آنجایی که از اسم مغازه هم پیداست (لوازم آرایشی بهداشتی) خانوم ها بیشتر به آنجا می آیند پس باید دکور و دیزاین مغازه را با توجه به شناخت روحیه آنها طراحی کنیم.
در مرتب ترین حالت ممکن باید تمامی اجناس را قابل دیده شدن بچینیم.
با توجه به نوع دکوری که داریم باید از یک رنگ ثابت برای ویترین و پاکت های خرید تعیین کنیم که خیلی مهم به شمار می آید.
ویترین اصلی را به یک مارک لوازم آرایش یا یک عطر خاص اختصاص دهیم.
دسته بندی محصولات از نظر جنسیت و کیفیت مواد کرمهای صورت،کرمهای دور چشم،کرمهای نرم کننده و ....
از شلوغ کردن قفسه ها و ویترین بپرهیزیم تا مشتری برای خرید کالای مورد نظرش گیج و سر درگم نشود.
استفاده از پوستر های آرایشی و عطر ها که با رنگ انتخابی زمینه هم خوانی داشته باشد بهترین نوع ویترین برای مغازه است.
آیینه را نباید به هیچ عنوان فراموش کرد زیرا مهمترین نکته در طراحی امثال این مغازه ها به شمار می رود.
حتی می توان اگر دیوار ها با رنگ دکور همخوانی نداشته باشد از کاغذ دیواری و اگر کفپوش ها با رنگ دکوراسیون فروشگاه مغایرت دارنند از گلیم های کوچک یا گبه استفاده کرد.
منبع: پایاتک