دکوراسیون فروشگاه آرایشی بهداشتی

در طراحي دکوراسيون آرايشي بهداشتي بايد به چند نکته توجه داشت مثلا چيدمان طوري صورت بگيرد که مشتري بتواند به راحتي به سمپل ها و استند ها دسترسي داشته باشد فضاي کافي براي تردد و رفت و آمد بين استند ها به خوبي طراحي شود.ارتفاع قفسه ها مناسب با ميزان قد اکثريت طراحي شود قفسه بندي ها شلوغ نباشد تا باعث سردرگمي خريداران نشود.
از همه فضاي داخل مغازه استفاده مفيد شود براي چيدمان اجناس و مرز بين کالا هاي آرايشي و بهداشتي معين باشد و کاملا جدا از هم چيده شوند.نسبت به اينکه اين اجناس سريع فاسد مي شوند پس نبايد در مقابل تابش نور خورشيد و پشت ويترين اصلي قرار گيرند بلکه مي توان لوازم آرايشي را در قفسه هاي داخل مغازه قرار داد.

مي توانيم از باکس هاي ديواري شيشه اي يا سفيد در دکور داخلي مغازه استفاده کنيم تا حال و هواي محيط را تغيير دهد يا از رنگهاي گرم يا زنانه اي مانند سفيد و صورتي يا ياسي فضايي با لطافت بيشتر طراحي کرد.براي اينکه دعوت کنندگي بيشتري براي ورود مشتري به داخل مغازه ايجاد کنيد مي توانيد به جاي ويترين بزرگتر با استفاده از درب هاي اتوماتيک شيشه اي گشايش فضايي بين بيرون و داخل مغازه ايجاد کنيد.
علاوه بر اينها ابتکار عمل و خلاقيت در طراحي لازمه هر فروشگاه يا مغازه است که باعث جلب نظر مشتري مي شود. به عنوان مثال براي اينگونه فروشگاه يا مغازه ها طراحي ميز جزيره در وسط محيط داخلي براي چينش لوازم آرايشي و يا استفاده از ميز هاي آرايش براي تست لوازم توسط مشتريان الزامي و مورد اهميت مي باشد.

استفاده از ايده هاي فانتزي و جالب و استفاده از رنگ هاي شاد و هجان انگيز که در جذب مشتري مي تواند موثر باشد چرا که لوازم آرايش فروشي براي خانوم ها حسي مثل اسباب بازي فروشي براي کودکان ايجاد مي کند.

از آنجايي که از اسم مغازه هم پيداست (لوازم آرايشي بهداشتي) خانوم ها بيشتر به آنجا مي آيند پس بايد دکور و ديزاين مغازه را با توجه به شناخت روحيه آنها طراحي کنيم.
در مرتب ترين حالت ممکن بايد تمامي اجناس را قابل ديده شدن بچينيم.
با توجه به نوع دکوري که داريم بايد از يک رنگ ثابت براي ويترين و پاکت هاي خريد تعيين کنيم که خيلي مهم به شمار مي آيد.
ويترين اصلي را به يک مارک لوازم آرايش يا يک عطر خاص اختصاص دهيم.
دسته بندي محصولات از نظر جنسيت و کيفيت مواد کرمهاي صورت،کرمهاي دور چشم،کرمهاي نرم کننده و ....
از شلوغ کردن قفسه ها و ويترين بپرهيزيم تا مشتري براي خريد کالاي مورد نظرش گيج و سر درگم نشود.
استفاده از پوستر هاي آرايشي و عطر ها که با رنگ انتخابي زمينه هم خواني داشته باشد بهترين نوع ويترين براي مغازه است.
آيينه را نبايد به هيچ عنوان فراموش کرد زيرا مهمترين نکته در طراحي امثال اين مغازه ها به شمار مي رود.
حتي مي توان اگر ديوار ها با رنگ دکور همخواني نداشته باشد از کاغذ ديواري و اگر کفپوش ها با رنگ دکوراسيون فروشگاه مغايرت دارنند از گليم هاي کوچک يا گبه استفاده کرد.
منبع: پاياتک