دکوراسیون منزل با فرش ایرانی

فرش ايراني نيازي به معرفي ندارد تقريبا تمام طراحان دنيا بر زيبايي منحصر بفرد و يگانه بودن انواع مدل فرش ايراني و قالي ايراني اذعان دارند. اما اضافه کردن فرش ايراني به اتاق بعنوان راحت ترين و سريعترين راه براي بالا بردن ارزش زيبايي فضا شناخته مي شود. اين مدل فرش جديد و گاه قديمي توسط نساجان سنتي کار ايراني طراحي و بافته مي شود و داراي رنگ هاي اشباع شده و نقوش پيچيده به شکل مداليون، مارپيچ و گل مي باشند. بخاطر وسعت زياد نقوش و رنگ ها در هر دکوراسيوني نمي توان از اين فرش ها استفاده کرد در نتيجه براي اين کار نيازمند مشاوره با يک متخصص طراحي و دکوراسيون منزل هستيد.
بطور کلي در دکوراسيون هاي سنتي شما بايد لوازم خانه را بر اساس رنگ پايه فرش يا قاليچه مورد نظر خود طراحي کنيد. يکپارچه کردن محيط اتاق بيشتر در طرح هاي سنتي و کلاسيک کار مي کند. براي بهتر جلوه دادن اين يکپارچه سازي بهتر است رنگ قالي يا فرش ايراني مرکزي اتاق با رنگ دکوراسيون دور فرش يکسان باشد اگر هم مي خواهيد اتاق تان حسابي چهر سنتي بخود بگيرد بهتر است از فرش ها و قاليچه هاي سنگين با نقوش زياد استفاده کنيد. مي توانيد براي هر اتاق مدل فرشي با طرح متفاوت تهيه کنيد و فضا را با آن يکپارچه کنيد يا اينکه در تمامي محيط خانه از يک نوع مدل فرش استفاده کنيد. براي مثال اگر بيشتر طرح هاي هندسي مد نظرتان است بهتر است از فرش هاي بخشايش تبريز استان آذربايجان شرقي استفاده کنيد که شهرتي جهاني دارند. اگر هم نقوش و شلوغي طرح هاي فرش را بيشتر مي پسنديد بهتر است به سراغ فرش ها و قالي هاي کرمان برويد.

نکته مهم ديگر که هميشه بايد راعايت کنيد اين است که اگر از فرش در زير ميزناهارخوري استفاده مي کنيد بايد فرش به اندازه ايي باشد که صندلي هاي ميز در هر صورت در داخل فرش قرار بگيرند 

منبع: اتاق