راهکار های جابجایی اجسام سنگین

امروزه اکثر مردم دنيا دچار معضل بزرگي به عنوان درد هاي غضلاني و کمر درد هستند . بعد از ريشه يابي هايي محققان به اين نتيجه رسيدند که يکي از دلايل اصلي اين آسيب آزار دهنده که حتي از سنين جواني دامن گير مردم مي شود ، جابجايي اجسام سنگين در اسباب کشي ها و يا تغيير دکوراسيون هاست که گاها با آسيب هاي جسمي شديد هم همراه مي شود . دانش کم ما از نحوه ي صحيح جا به جايي وسايل سنگين باعث وقوع آسيب هايي مي شود که حتي ممکن است جبران نا پذير باشند و به همين جهت بعنوان يکي از دغدغه ها و نگراني هاي مهم خانواده هاست . از جمله آسيب هايي که اغلب دو تا سه ماه بعد از اسباب کشي نشانه هايش نمايان مي شوند ، کمردرد هاي مزمن و طولاني مدت ، زانو درد و بازو درد و فرسايش هاي طولاني مدت است . جابجا کردن يک وسيله سنگين مانند پيانو جداي از اهميت بعد مالي اش ، به جهت سخا بودن جابجايي ، اهميت ويژه آسيب نديدن ديوار ها و خود وسيله نياز به تجربه و تخصص دارد و کار هر کسي نيست . جابجايي مواردي از قبيل ميز نهارخوري 8 نفره ، گاو صندوق ، يخچال و مابقي وسايل سنگين نيازمند تجربه است ، باربري ميرداماد با استفاده از کادر مجرب يک اسباب کشي سريع ، آسان و دلخواه را براي شما محقق مي کند . اتوبار
در ذيل مطلب به ارائه نکاتي در ارتباط با جابجاکردن وسايل سنگين ميپردازيم :
1. براي جابجايي گاز، يخچال، و ماشين لباسشويي از پايه هاي زير چرخدار كه به همين منظور ساخته شده اند استفاده كنيد.
2. ابتدا درب اين وسايل را ببنديد، آنها را روي پايه چرخ قرار داده و با دقت حركت دهيد.
3. براي جابجا كردن مبلمان حتماً از يك نفر كمك بگيريد. در غير اينصورت ابتدا يك طرف مبلمان را بلند كرده، آنرا جابجا كنيد، سپس به طرف ديگر برويد و دو پايه ديگر را بلند نموده و حركت دهيد. (براي تخت، كمد و ساير وسايل نيز مي توانيد از اين تكنيك استفاده كنيد.)
4. براي جابجايي جعبه ها بصورت متوسط به انباشتن وسايل درون آن بپردازيد تا جعبه ها بطور تقريبي از وزني قابل قبول برخوردار باشند .

5. براي برداشتن جعبه ها از روي زمين ، روي زانو نشسته و جعبه رابرداريد سپس بلند شويد سعي شويد که در اين وضعيت کمر صاف باشد و از زانو بعنوان گلوگاه جابجايي استفاده گردد.
6. سعي شود که هنگام جابجايي وسايل سنگين اينکار با مکث هاي طولاني تري انجام گردد و بعد از جابجايي هر جعبه چند قدم پياده روي کنيد تا به وضعيت مناسب جسماني برسيد و مجددا وسايل بعدي را جابجا کنيد.