روش درمان جوش و لک صورت

جوش صورت :
جوش صورت به شکلهاي گوناگوني بروز مي کند. جوش ساده , عفوني, کورک, دانه هاي سر سياه دانه هاي سفيد و دانه سرخ از اشکال متفاوت جوش هستند.ياد آور مي شوم يبوست, کم خوني , ناراحتي هاي قاعدي و تغذيه نادرست از عوامل مهم بروز جوش زياد هستند. بنابراين ويتامين هاي E,D,B,A در درمان جوش تاثير فراواني دارند. مهمترين منابع اين نوع ويتامين ها نيزسبزي,ميوه ها , جگر و سبوس غلات است.
همچنين بايد گوشزد کنم که نگراني و هيجان هم ممکن است موجب ايجاد جوش شود. همچنين بي خوابي , کم خوابي و بد خوابي هم ميتواند موجب جوش صورت شود.
پياز و جوش صورت دو سه عدد پياز متوسط را پس از پوس کندن خرد کنيد و در مقدار کمي آب بپزيد , به طوري که پياز کاملا پخته شود و آب در ته ظرف باقي نماند. پياز پخته شده را درون يک تکه پارچه نخي نازک تميز بپيچد و روي جوش ها بگذاريد و پس از چند دقيقه موضع را بشوييد. استند لوازم آرايش
دانه هاي سر سياه و سفيد:
گياهاني چون بومادران , بابونه ,رازيانه و گزنه سفيد ( از هر کدام يک قاشق غذا خوري) را در آب جوش بريزيد, پس حوله اي به سر ببنديد و به مدت ده دقيقه پوست را روي بخار آن نگه داريد. در اين هنگام منافذ پوست شما باز شده و شما به آساني مي نوانيد با يک پارچه تميز و يا دستمال کاغذي پوست را در ناحيه دانه هاي سر سياه به آرامي بفشاريد و دانه ها را بيرون آوريد و بعد صورت را با آب سرد بشوريد تا منافذ پوست تنگ تر بشود

عسل و دانه هاي سر سياه:
عسل افزودن به تقويت پوست و شفا بخشي ,پاک کننده خوبي است .يک قاشق غذا خوري عسل را به آرامي حرارت دهيد و روي قسمت هايي از پوست که داراي دانه هاي سر سياه است بگذاريد , پس از ?? دقيقه با يک تکه پنبه و آب نيم گرم پوست خود را تميز کنيد و بعد بشوييد.
اگر لک نيز داريد از خوانه گندم( دو قاشق) به عسل اضاف کنيد و بعد همين نحو عمل کنيد.
روغن ماهي و لکه هاي قرمز:
پوست را تميز کنيد و بعد با مقداري روغن ماهي لايه اي از چربي رويش بکشيد .يکي دو ساعت بعد پوست را با اب نيم گرم بشوييد
روغن کرچک و لکه هاي قهوه اي:
اين نوع لکه ها را لکه هاي کبدي گويند. کمبود ويتامين C , E و ريبوفلاوين در اين نارسايي موثر است. به اعتقاد يکي از کارشناسان برجسته پوست تا زماني که لکه هاي قهوه اي روي پوست باقي است بايد از روغن کرچک استفاده شود. آب خيار يا برگ شاهي خرد شده يا آب آن در از بين بردن اين گونه لکها بي اثر نخواهد بود.