روش های بسته بندی در باربری های درون شهری

معمولا هر زمان اسمي از اتوبار يا باربري به ميان مي آيد اولين نکته اي که به ذهن همه ما مي رسد چگونگي بسته بندي وسايل است . اين که ما بدانيم قبل از انجام جا به جايي چطور وسايل را بسته بندي کنيم نکته ي بسيار حائز اهميتي است . اگر ما بتوانيم هنگام باربري يک بسته بندي استاندارد داشته باشيم نيم بيشتري از استرس هاي ناشي از به ميان آمدن اسم باربري و جا به جايي برايمان از بين خواهد رفت و ديگر نيازي نيست هيچ گونه استرسي از شکسته شدن يا آسيب ديدن وسايل مان حين انجام باربري داشته باشيم .

براي آنکه بتوان هر کاري را به بهترين وجه ممکن انجام داد ، هميشه نياز به داشتن امکاناتي خوب و کاملا تخصصي است
براي داشتن يک حمل و نقل و باربري خوب بايد نکات را رعايت کرد که ما در زير به شرح آن موارد براي شما ميپردازيم :
1. لطفا صبر کنيد هنوز وقت رفتن به سراغ وسايل نيست ، شما قبل از هر کاري بايد ليست مرتب و کاملي از کار ها و وسايلي که بايد در طول کار انجامشان دهيد تهيه کنيد
2. و اما وسايل مورد نياز شما براي يک بسته بندي مطمئن . خب شما براي اين که يک بسته بندي خوب و مطمئن داشته باشيد نياز داريد به : کارتن (البته نه هر کارتني کارتن هاي ضخيم و سفت و مطمئن) ، طناب محکم ، چسب نواري پهن و محکم ، پلاستيک هاي حباب دار ، روزنامه ، ماژيک (ترجيحا دو رنگ ماژيک استفاده کنيد مشکي/آبي و قرمز تا بتوانيد براي نشان دادن وسايل حساس يا شکستني از رنگ قرمز استفاده کنيد که زمان جا به جايي دقت بيشتري در حمل آن ها شود ) ، فوم

3. قبل از بلند کردن و جا به جايي هر يک از جعبه هاي پر شده با وسيلتان به دقت جعبه را برسي کنيد و از محکم بودن اتصالات جعبه مطمئن شويد.
4. در بسته بندي لوازم شکستني تان براي جلوگيري از به هم خورد و درنتيجه شکستن ظروف بهتر است هر يک از ظرف ها را به صورت جداگانه در روزنامه بپيچيد و بعد بين ظروف و وسايل شکستني فوم قرار دهيد.
5. وسايل ارزشمند و گران قيمت مثل : طلا ، پول يا جواهرات را با وسيله نقليه شخصي خود حمل کنيد .
6) بعد از اتمام کار بسته بندي ، براي جوگيري از احتمال جا گذاشتن جعبه ها حتما يک دور تعداد آن ها را به صورت دقيق بشماريد.
7) بعد از اتمام چيدمان وسايل درون جعبه ها نام تک تک وسايل داخل آن ها را با برچسب و ماژيک روي در جعبه ها بنويسيد و در صورتي که وسايل شکستني داخل جعبه داريد حتما با خط درشت و ماژيک قرمز روي جعبه بنويسيد «شکستني» .
8) حال براي سهولت در انجام کارتان زمان منتقل شدن به خانه جديد و شروع چيدمان وسايل روي جعبه ها به مکاني که به آن تعلق دارند هم اشاره کنيد مثلا : وسايل آشپزخانه ، وسايل اتاق خواب .