روند طراحی فروشگاه

در تمام دنيا معماران حرفه اي هر کدام با روش خاص خود، روند طراحي مغازه را طي ميکنند، که روششان با آمدن پروژه هاي طراحي جديد دستخوش تغييرات مي شود.و با داشتن تجربيات زياد که با گرفتن طراحي هاي متنوع از مغازه و فروشگاههاي مختلف بدست آورده اند ميتوانند طرح هاي ناب و ايده هاي مختلف و زيبايي را اجرا کنند.
در اين راستا تمام طراحان کم سابقه که در ابتداي راه هستند نيز ميتوانند به موفقيت هاي چشمگيري برسند اگرکه مراحل طراحي داخلي مغازه را بشناسند و از آن پيروي کنند.
اولين مرحله ازطراحي دکوراسيون فروشگاه نيز کسب اطلاعات درمورد خواسته هاي کارفرماست. قبل از شروع طراح بايد بداند که موضوع طرح و صنفي که مغازه دارد چيست و چه کالايي را ميخواهد به نمايش بزارد؟! و کارفرما از فضاي مغازه خود چه توقعاتي دارد؟!استفاده کنندگان از فضا چه کساني هستند؟

آيا نمايندگي کمپاني خواصي است؟
خواسته هاي اصلي کارفرما کدامند؟
و هر سوال ديگري از اين راستا به طراح کمک ميکند تا طراحي مغازه اي که انجام ميدهد بسيار نزديک خواسته ي کافرما، بروز، کاربردي و زيبا باشد.
منبع: پاياتک