ساخت غرفه های نمایشگاهی

نتایج حضور در نمایشگاه به عواملی بسیار ، همچون محل برگزاری ، محدودیت های زمانی ، بودجه تعیین شده ، سیاست های کاری و البته دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی وابسته است.
به طور خلاصه آنچه باید در غرفه نمایشگاهی شما دیده شود حاصل جمع مفاهیم هنر معماری از یکسو و صنعت تبلیغات از سوی دیگر است. به عبارت دیگر باید با استفاده از رنگ ، نورپردازی و المان های متناسب با اهداف تبلیغاتی و تجاری شما به بهترین و ساده ترین وجه جلوه ای چشم انداز و جذاب برای مخاطبین شما فراهم آید.
روش ساخت یک غرفه نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی با اشکال و طراحی های مختلفی ساخته می شوند که بسته به نوع نمایشگاه و قوانین برگزار کننده و محل نمایشگاه متفاوت اند. همچنین مراحل و مدت زمان ساخت غرفه ها و طبعا مواد مصرف شده در آنهای نیز گوناگون خواهد بود .در شیوه نوین با توجه به نیازها و موارد مورد نظر شما ، امکانات سالن یا محل غرفه ، نوع نمایشگاه و... طرح سه بعدی اولیه پیشنهاد میگردد. پس از نهایی شدن ، برآورد هزینه های اجرایی صورت می پذیرد واقدامات اجرایی آغاز می شود.
ما آماده ارایه کلیه خدمات غرفه سازی در راستای حضوری موفق برای شما در نمایشگاه میباشیم. از مراحل ابتدایی انتخاب نمایشگاه مرتبط و ثبت نام تا طراحی واجرای دکور غرفه.
واحد غرفه های نمایشگاهی شیوه نوین با امکانات ویژه خود برای همه محـدودیت هـا و نیازهـای شـما راه حــل هـای مناســبی را پیشنهاد می دهد:
- استفاده ازروش های فروش و اجاره
- به کارگیری استند ، کانتر و ملزومات نمایشگاهی پرتابل
- غرفه های پیش ساخته اسپیس فریم
در ادامه به چگونگی ساخت برخی از غرفه های نمایشگاهی می پردازیم.
غرفه های ساختنی (Purpose built stands ):
مواد تشکیل دهنده این غرفه ها شامل چوب (MDF یا نئوپان ) ، سرامیک یا پارکت (برای کف سازی ) ، پروفیل های آهنی ، یونولیت (برای ساخت سر غرفه ها و نام های تجاری ) و شیشه می باشد. چوبها در کارگاه نجاری بر اساس طرح برش داده می شوند و پس از حمل به محل نمایشگاه در اطراف پایه های چوبی و یا پروفیل های آهنی قرار گرفته و فضا سازی می شوند. پس از آن بخشی از رنگ آمیزی باقی مانده چوبها برای پوشش اتصالات و برش و جا انداختن شیشه ها انجام شده و در نهایت کف سازی غرفه صورت می پذیرد. شایان گفت است که تجهیزات مورد استفاده در غرفه ها نظیر مبلمان جهت استفاده در قسمت VIP آبسرد کن ، LCD و ... به صورت آپشنال و جدا از قیمت غرفه لحاظ می گردند.
به طور معمول یک غرفه ساخته شده از قسمت های VIP ( محل نشستن میمانان خاص) ، CIP ( محل مراجعات عمومی ) ، آبدار خانه یا انبار ( محل نگهداری تجهیزات پذیرایی یا هدیه های تبلیغاتی ) و میزهای کانتر پذیرایی کنندگان تشکیل می شود.
غرفه های اسپیس فریم (space frame or stand fitting ) :
این غرفه ها در دو نوع درونی (Indoor ) و بیرونی ( Outdoor ) وجود دارند .
این غرفه ها به طور معمول از فلزاتی با آلیاژهای متفاوت تهیه می شود و از یک الگوی کلی ساخت پیروی می کند. ستون های فلزی و فضاهای بین آنها که با قابهای چاپی و یا بنر ها پر می شوند از مشخصه های اصلی این نوع ساخت غرفه است.
استفاده از pop up و سازه های تبلیغاتی space frame و انواع استند ها برای غرفه آرایی و معرفی محصولات در داخل این غرفه ها بسیار رایج است و بخش زیادی از هزینه های این نوع ساخت غرفه را تشکیل می دهند.
غرفه های مدولار خاص
غرفه هایی با سازه های پروفیل آلومینیوم با مقاطع خاص که ساختاری ایستا و منظم دارد. با قابلیتهای بالا برای فضاسازی در ابعاد مختلف غرفه و امکان استفاده از پرکننده های مختلف اعم از پنلهای چاپ شده ، انواع پلکسی گلاس ، لایت باکس و غیره را دارا میباشد.
سرعت نصب و اجرای بالا ، امکان نورپردازی و با طرحهای انعطاف پذیر از دیگر مزایای این نوع غرفه ها میباشد.
همچنین این نوع غرفه سازی از تعرفه پایین تری نسبت به غرفه سازی خاص برخوردار است.