ست کردن پرده با دیوار

سرويس اتاق خوابم قهوه اي تيره و ديوارها به رنگ کرم هستند مي خواهم ديوار پشت تخت به رنگ ديگري باشد با توجه به اين که پرده اتاق رنگ شکلاتي دارد چه رنگي مي توانم استفاده کنم؟
رنگ هايي که ذکر کرديد تقريبا همگي در زمره رنگ هاي خنثي هستند و شما مي توانيد در کنار آنها از بيشتر رنگ ها استفاده کنيد اما رنگي مانند آبي يا سبز آبي مکمل رنگ تخت خواب شماست و با رنگ بژ هم همخواني دارد. رنگ هاي گرمي مانند قرمز يا زرشکي نيز مناسب اند چرا که در ديد مستقيم شما در هنگام خواب نيستند ضمن اين که يک نقطه تاکيد دکوري در اتاق شما ايجاد مي کنند.

_ خانه من جنوبي و آفتاب گير نيست رنگ همه ديوارها کرم است و کف خانه از سنگ سفيد، مبل ها هم رنگ خاکستري، قهوه اي و قرمز دارند، براي پرده با اين که خانه مان آفتابگير نيست، از چه جنسي و چه رنگي استفاده کنم آيا رنگ فيروزه اي مات يا قرمز مناسب است؟ بعدها اگر خواستم ديوارها را رنگ کنم از چه رنگي استفاده کنم؟
از آنجايي که تنها رنگ غير خنثي در فضاي شما رنگ قرمز است و با توجه به اين که رنگ هاي گرم براي فضاهاي با نور سرد و غيرمستقيم مناسب ترند، بنابراين بين دو رنگ پيشنهادي شما رنگ قرمز مناسب تر از آبي فيروزه اي است اما با توجه به اين که پرده اي کاملا پوششي به رنگ قرمز فضا را تيره و تاريک مي کند خوب است از زير پرده اي نازک مانند: تور يا حرير، به رنگ سفيد يا کرم روشن و از کناره اي تزئيني به رنگ قرمز استفاده کنيد و در صورت نياز و براي حفظ حريم خانه به هنگام شب، مي توانيد آستري با ريل جدا در نظر بگيريد. رنگ ديوارها با مبلمان هماهنگ است، اما مي توانيد براي زيباترکردن فضا براي ديواري مناسب از کاغذ ديواري با ترکيب رنگ مبلمان به همراه طلايي و بژ کمک بگيريد.

منبع : khorasannews.com