سرویس چایخوری مناسب برای دکوراسیون منزل

دکوراسيون منزل - در اين قسمت به معرفي سرويس چايخوري دکوري شيک و خلاقانه مي پردازيم که مي توانند با قرار گيري در هر مکاني جلوه اي خاص به آن محيط بدهند. کريستين ميسياک، طراح لهستاني اين پروژه، با تصميم به تعمير و بازسازي سرويس هاي زيباي چايخوري که دور انداخته شده اند، بدنبال تغيير در تعامل مشتريان و کالاها در انگلستان بود؛ کشوري که در حال حاضر محل سکونت وي است.
نخستين باري که سرويس هاي چايخوري فلزي در انگلستان استفاده شد، سمبل تجمل بشمار مي آمد؛ چرا که بسيار گرانقيمت بود و درست کردنش تشريفات خاصي داشت. از اين رو در صورت شکستن قوري چاي، قندان يا ظرف شيرخوري، بجاي دورانداختن، تعمير و مرمتشان ميکرد. اما با تغيير الگوهاي اجتماعي و کاهش قيمت کالاها، به دليل توليد انبوه، بيشتر مردم تمايل دارند نمونه هاي نو بخرند.ميسياک سرويس هاي چايخوري قديمي، فرسوده و شکسته را از حراجي ها و سمساري ها گردآوري کرد و با استفاده از مواد امروزي و رنگ آميزي مطابق با سبک هاي معاصر آنها را مرمت و تعمير کرد و به کالاهايي هنري و در عين حال قابل استفاده در زندگي روزمره تبديل کرد.

سرويس ها براساس رنگ، کد بندي و نامگذاري شده اند. ميسياک پايه و دسته هاي قابل استفاده سرويس سبز را جدا کرده و پس از تميز کردن، آنها را روي بدنه فلزي و جديد به کار گرفته است. تمام قطعات نقره اندود و بعضي از قسمت ها برنگ سبز رنگ آميزي مي شوند. قوري سرويس چايخوري نارنجي از ابتدا فاقد دسته بود و ميسياک براي آن دسته جديدي درنظر گرفت. سطوح زنگ زده وخط و خش دار سرويس چايخوري مشکي نيز پس از آبکاري و پوليش، کاملا براق و بي عيب بنظر مي رسد.
سرويس هاي چايخوري ميسياک در زمره محصولات بازيافتي قرار مي گيرند که مانند آثار ديگر هنرمندان معاصر به کالايي لوکس تبديل شده اند اما هدف اصلي بازنگري در فرهنگ مصرف گرايي بوده است.


منبع: اتاق