سیسمونی ایرانی بخریم یا خارجی؟

ششمين مطلب از بسته «ليست سيسموني نوزاد» به اين سوال مهم پاسخ مي دهد که سيسموني ايراني بخريم يا خارجي؟
وقتي با قيمت‌هاي بعضا سرسام آور سيسموني روبه‌رو مي‌شويم اولين چيزي که به ذهن همه ما مي‌رسد اين است که چه کنيم؟ ايراني بهتره يا خارجي؟ کدوم قسمت‌ها رو ايراني بخرم بهتره کدوم قسمت‌ها رو خارجي؟
اين بخشي از سوالاتي است که در حين خريد به ذهن همه والدين مي‌رسد اما پاسخ به آن نياز به بررسي بيشتري دارد، با ما همراه باشيد تا پاسخ سوال‌هاي‌تان را دريافت کنيد.

بهترين برندهاي ايراني و خارجي موجود در بازار
موستلا، بت فيليپس اونت، چيکو، هپي هلت، پمپرز، نابي، تاپ لاين، مايکرولايف، مادرکر، جين کارول، بي بي سيل، آمبي، بي بي نوا، کنزا، نيپ، ريکانگ، بي بي کوکول، اَپل، جانسون، کمرا، جولي بي بي، پاپا، ديزني، وي، تولو، مکس، آشور جزو بهترين برندهاي ايراني و خارجي موجود در بازار ايران هستند. از بين برندهيا ايراني آشور و تاپ لاين جزو پرفروش ترين ها هستند که البته قيمتشان کمي بالاست اما دوام محصول باعث استقبال والدين از اين کالاها شده است.

خارجي کيفيتش بهتره!!!
اين تصور غلطي است که ميان بسياري از ما جا افتاده؛ اينکه کيفيت کالاهاي وارداتي و خارجي بسيار بيشتر و بهتر از کالاهاي مشابه ايراني آن است. در اينجا سعي مي‌کنيم نکاتي را جهت يادآوري برخي از تصورات غلط‌ رايج بيان کنيم؛ در هنگام خريد لوازمي که به عنوان ست‌هاي غذاخوري و بهداشتي و آرايشي نوزادان حتما از کالاهايي با برند ايراني خريد کنيد، مسئله اصلا توان مالي شما نيست، مسئله دارا بودن کيفيت و پارامترهاي استانداردهاي بهداشتي است؛ در خريد اين لوازم حتما به نشان استاندارد و تاييديه وزارت بهداشت توجه کامل داشته باشيد که به زبان فارسي بر روي کالاهاي ايراني درج شده است. کالاهاي وارداتي اکثرا اين نشان را ندارند و تعداد معدودي از آن‌ها داراي تاييديه واردات از وزارت بهداشت است به همين سبب به شما توصيه مي‌کنيم از خريد کالاهاي وارداتي که ارتباط مستقيمي با سلامتي نوزاد دارند تا حد امکان خودداري کنيد و به جاي آن از کالاهاي مشابه ايراني که داراي مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي‌اند، استفاده کنيد.

خب همش که شد ايراني!
اين دغدغه شما را درک مي‌کنيم، محصولات خارجي سيسموني کودکان در برخي موارد بسيار زيباتر از مشابه داخلي آن است. به همين خاطر ما شما را از خريد اين محصولات منصرف نخواهيم کرد اما کدام محصولات را؟ کمي فکر کنيد و ببينيد کدام قسمت‌هاي سيسموني مستقيما با کودک شما مرتبط نيست؛ مثلا کمد،ميز تحرير، آباژور، تخت، قاب عکس، صندلي،کرير و...
شما مي‌توانيد اين لوازم را از ميان محصولات خارجي سيسموني انتخاب کرده و از زيبايي آن لذت ببريد.
توجه: براي خريد لوازمي مانند بالش، تشک، پتوي و روانداز و همچنين فرش اتاق نوزاد حتما دقت لازم را داشته باشيد. چون اين لوازم مستقيما با بدن نوزاد در تماس‌اند امکان ايجاد حساسيت‌هاي پوستي در نوزاد توسط آن‌ها بسيار بالاست، پس به جاي خريد لوازم گرانقيمت خارجي، از نمونه‌هاي مشابه ايراني استفاده کرده و باقي پول‌تان را صرف خريد محصولات باکيفيت‌تر و مطمئن‌تري کنيد که مستقيما بر سلامت نوزادتان تاثير خواهد گذاشت. در ضمن به هيچ عنوان در اين زمينه سراغ محصولات چيني نرويد چون به شدت پرز مي دهند و سيستم تنفسي نوزاد را به خطر مي اندازند.

قيمت چيز مهمي است؟
توصيه ما به شما براي خريد قسمت‌هاي تزئيني سيسموني اين است که لوازم بزرگ تزئيني سيسموني را از محصولات برندهاي ايراني انتخاب کنيد و لوازم کوچک‌تر را از برندهاي خارجي؛ مثلا قيمت خريد يک ميز تحرير ايراني براي سيسموني کمي کمتر از نصف نمونه خارجي آن است. به همين خاطر براي اينکه بتوانيد پول بيشتري براي خريدهاي ضروري سيسموني پس‌انداز کنيد، بهتر است به اين توصيه عمل کنيد.
نکته: تعصب بي‌جا در خريد محصولات خارجي در برخي مواقع ممکن است نتيجه عکس داشته باشد؛ خريد محصولات ايراني با گارانتي‌هاي طولاني مدت بسيار عاقلانه‌تر از خريد محصولات پر زرق و برقي است که ممکن است در مدت زمان کوتاهي خراب شده و شما را مجبور به تعويض يا تعمير آن کند.
منبع: ني ني بان