شیک ترین دکوراسیون منزل

هميشه داشتن شيک ترين دکوراسيون منزل به معناي خرج و هزينه زياد براي تهيه لوازم لوکس و مجلل نخواهد بود. بعلاوه بسياري از افراد گمان مي کنند که با داشتن لوازم زياد در خانه دکوراسيوني شيک در منزل خواهند داشت که اصلا درست نيست. بهتر است بجاي هزينه کردن اضافي و خريد مبلمان و وسابل دکوري زياد، پول خود را خرج وسايل کمتر با کيفيت بيشتر کنيد تا نتيجه اي بهتر هم از لحاظ زيبايي و هم از لحاظ هزينه اي بگيريد. گاهي اوقات حتي با خريد يک تابلو هنري زيبا مي توانيد به آساني دکوراسيوني شيک در منزل داشته باشيد. يکي از مهم ترين نکات در داشتن دکوراسيوني شيک، نوع چيدمان مبلمان و فرش زير آنها در خانه است. به طور معمول سه راه براي چيدمان مبلمان و فرش هاي خانه وجود دارد:

اولين چيدمان قرار گرفتن تمامي قطعات مبلمان در بالاي فرش است. اين کار حس لوکس بودن دکوراسيون خانه را بوجود مي آورد که يک نکته مهم براي دکوراسيون هاي شيک به حساب مي آيند. هر چه فرش بزرگ تر باشد در زير مبلمان خانه زيباتر جلوه خواهد کرد. بهتر است فضايي به اندازه ?? تا ?? سانتي متر در اطراف فرش خالي بگذاريد تا نماي جذاب تري بوجود آورده باشيد. دومين چيدمان براي خانه هايي با نشيمن و پذيرايي کوچک بسيار مناسب است. در اين چيدمان تمام صندلي ها و مبل ها خارج از فرش قرار مي گيرند و هيچ نوع تماسي با کناره هاي فرش نخواهند داشت، چنين کاري از لحاظ هزينه اي هم بصرفه تر تمام مي شود. چيدمان سوم هم بنوعي است که فقط پايه هاي جلوي صندلي ها بروي فرش قرار مي گيرند تا بين اجزاي خانه نوعي ارتباط وجود داشته باشد. اين کار به مقدار زيادي با دلبازتر شدن فضا کمک مي کند و کاراکتر بخصوصي به فضا مي دهد.

در يک دکوراسيون کامل، هميشه يک شئ بخصوص را بعنوان نقطه کانوني خانه قرار مي دهند. وسيله اي که در مرکز بينايي و توجه افراد قرار مي گيرد و نظرها را تماما بخود جلب خواهد کرد.
منبع: اتاق