طراحی دکوراسیون منزل با گیاه بامبو

گياه بامبو از جمله گياهان هميشه سبز کره زمين است و در بين تمامي گياهان ديگر سريعترين رشد را دارا است بطوريکه طبق برخي از گزارشات ديده شده که اين گياه در طول ?? ساعت تا ??? سانتي متر رشد کرده است. جالب است بدانيد گياه بامبوي مقاومت کششي به انداز فولاد دارد و مقاومت فشاري آن از بتن، آجر و چوب بيشتر است. گياه بامبو از نماد هاي مهم کشور چين بحساب مي آيد و در کنار گياه ارکيده، گل داوودي و درخت آلو نماد نجابت و پاکيزکي است. بسياري از انديشمندان آنرا نماد هوش نيز مي دانند. اين گياه در طراحي اين پروژه نيز نقشي الهام بخش داشته است. از آنجايي که گياه بامبو در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد، طراحي اتاق ها نيز متفاوت و متمايز از يکديگر است. در اين مطلب به معرفي دکوراسيون منزل طراحي شده با گياه بامبو ميپردازيم.

مکان هايي که در اين مطلب قصد بررسي کوتاه آنها را داريم خانه هايي ملقب به خانه بامبويي (Bamboo House) در کشورهاي جنوب شرقي آسيا هستند که اکثرا به دست شرکت طراحي One Plus Partbership Limited ساخته شده اند. با نگاه اجمالي به دکوراسيون داخلي مکان ها مي توان رنگ سبز اين گياه را مي توان در جاي جاي خانه يافت. هر اتاق مبلمان شيک و مجللي دارد و سعي شده با اضافه کردن دکوراسيون شيک و نويني از مدل هاي بامبو نقطه عطف در طراحي بوجود بيايد بطوريکه تمامي نگاه به سمت آن دکور جذب شوند . اين خانه ها علاوه بر آنکه محل زندگي هستند، فضايي براي گذراندن اوقات فراغت در طبيعت سرسبز نيز به شمار مي روند. معمولا اتاق هايي در خانه به اين مقوله اختصاص داده مي شوند که در آنها از اشکالي که نمايانگر بامبو باشند بيشتر از نقاط ديگر خانه استفاده شده است. در اتاق خواب ها هم از کاغذ ديواري با نقش گل هاي سبز رنگ استفاده مي کنند تا در کنار تخت خواب هاي لوکس و شيک کمي از حالت رسمي بودن اتاق ها بکاهد.
بامبو زيبايي و وقار را براي فضا و دکوراسيون اين خانه ها به ارمغان آورده است. داخل ساختمان ها باغچه هايي وجود دارد که بامبوهاي آن در کنار ميز و چند صندلي همرنگ، اين بخش هاي خانه را به آرامش به بخش ترين مکان تبديل کرده است.

منبع: اتاق