طرح ریزی برای فضای نمایشگاه

فاز نخست در طرح ریزی فضا این است که نهایت استفاده از الزامات نمایشی برده شود، اینکه نمایشگاه چند ایده اصلی یا زمینه می تواند داشته باشد. معمولا یک نمایشگاه بیش از 5 طرح اصلی دارد. می بایست هر گروه از اشیا از لحاظ اندازه و مقیاس برای بنا نهادن الزامات نمایش ارزیابی شوند. برای مثال، آیا مجسمه نیاز خواهد بود ؟یا اینکه آیا لازم است روی دیوار نمایش داده شوند؟

همچنین لازم است ساختار مناسب برای آرایش محل برگزاری و مسیری که بازدیدکننده در نمایشگاه حرکت می کند، تعیین شود. 2 طرح اصلی بدین منظور تعریف شده است: 1) مستقیم 2) غیرمستقیم

تکنیک نمایش اشیا در ساخت غرفه  نمایشگاهی
برای طراحی یک نمایشگاه تنها یک روش وجود ندارد. ضروری است که به ارتباط فیزیکی بین اشیا توجه شود.

تکنیک نمایش اشیا در غرفه سازی نمایشگاهی
برای طراحی یک نمایشگاه تنها یک روش وجود ندارد. ضروری است که به ارتباط فیزیکی بین اشیا توجه شود.

تفکر درباره این مطالب :

چگونه می توان فضا را تقسیم بندی نمود، عمودی یا افقی ؟
آیا یک آرایش متقارن استفاده شود یا نامتقارن؟
ساختن الگوها، مخصوصا هنگامی که از اشیاء یکسان چندین نمونه وجود دارد
کنتراست بین ترکیب ها
مسیرهای بازگشت
المان های مناسب دیداری برای جذب بازدید کننده بکار گرفته شود. می توان این کار را با قرار دادن دو یا چند شیء نزدیک یکدیگر، تنوع در شکل دهی و استفاده از عناصر دیگری همچون رنگ ها انجام داد.