غرفه سازی نمایشگاهی به صورت حرفه ای و اصولی

مقالات مختلفی درباره مبحث غرفه سازی نمایشگاهی می توان عنوان کرد .اما ابتدا سعی خواهیم کرد تا معنی لغوی این واژه را بیشتر بدانیم و سپس به بررسی نحوه فعالیت شرکت هایی که از این واژه کلیدی استفاده می کنند بپردازیم.در معنای عمومی به مکانی که برای فروش یک محصول تدارک دیده ایم غرفه نامیده می شود . در واقع غرفه مکانی برای نمایش دادن و ارائه خدمات و کالای خود به ذیگران است.در یک غرفه معمولا ان شرکت و یا فرد می بایست بتواند به نحو شایسته ای نمونه ای از فعالیت و خدمات خود را به بیننده عرضه نماید.

نمایشگاه های مختلفی که همه ساله برگزار می شوند در واقع توسط تیم های مختلف غرفه سازی نمایشگاهی هستند که دکور و تجهیز می شود. غرفه سازی نمایشگاهی می تواند به صورت دقیق و مستقیم بروی تجارت و محیط کسب و کار شما تاثیر مثبت بگذراد.

نوع طراحی غرفه به کار گرفته شده در ساخت غرفه و همچنین نحوه چیدمان وسایل درون آن محیط همه باید به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد تا بتواند الگو مناسبی در جهت معرفی کالا و خدمات مورد استفاده در آن محیط باشد.از یک غرفه حتی می توان به عنوان یک اثر هنری نیز یاد کرد . اثری که با هنرمندی بسیار ظریف و خاصی روبرو شده است. اصولا در غرفه سازی نمایشگاهی باید برای هر اثری که می خواهیم پیاده سازی نماییم ویژگی های زیر را در نظر بگیریم :

1-طرح غرفه ما دارای جذابیت های لازم بصری باشد.

2-هر غرفه احتمالا برای نمایش کالا و خدماتی متفاوت است .سعی کنیم میان کالا و خدمات ما و طراحی که برای غرفه انتخاب کرده ایم به یک همگونی خوب دست یابیم.

3-برای اینکه بتوان از تمام ظرفیت های یک غرفه در موقعیتی خوب استفاده کرد حتما باید در مکانی مناسب اقدام به برپایی این موضوع نمود.

4-معمولا در غرفه سازی نمایشگاهی رسم بر این است که طراح و سازنده غرفه یک پیام دارد و می خواهد آن را در غالب طرح به مردم عرضه نماید. پس دقت نمایید که حتما طرح شما بتواند حاوای پیامی مفید و واقعی به مخاطبین خود باشد.

5-بعد ازغرفه سازی نمایشگاهی باید طراحی به گونه ای صورت پذیرفته باشد که هر فرد بتواند به خوبی کالاهای خود را ارائه دهد.

در چند سال گذشته شاهد بوده ایم در زمینه ساخت و طراحی غرفه تحقیقات بسیار زیادی به عمل امده است.شاید مهمترین دلیل اهمیت داشتن این موضوع این است که در محیط ها و جوامع بزرگ تنها راه جذب مخاطب جدید وجود داشتن غرفه ای زیبا و حرفه ای است .بسیار خوشبخت هستیم از همینجا اعلام نماییم که مجموعه ما با وجودکادری مجرب و حرفه ای اماده ارائه آخرین پروژه های خود در این زمینه می باشد.برای اینکه بهترین و بالاترین کیفیت ممکن را بتوانیم همیشه به ارباب رجوع منتقل نماییم سعی کرده ایم تا ابتدا اعتماد سازی را افزایش داده و در این جهت حتی دست به اقدام عملی نیز بزنیم.

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی چند سالی است که در نمایشگاه ها بیشتر به چشم خورده و مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.داشتن محیطی بسیار شیک و مدرن و متناسب با نوع کاری که قرار است صورت پذیرد باعث شده است تا نوع طرحی که برای غرفه مورد نظر شما به کار گرفته می شود تا حدودی با چیزی که الان است متفاوت شود.

در واقع با طرح و شکل های متفاوتی که یک غرفه می تواند برای خود داشته باشد می تواند از طرفی روحی تازه و متمایز و خاص را به محصول قرار گرفته در غرفه بدمد.همیشه اولین مرحبه در جذب مخاطب در هر زمینه بالا بردن سطح اطمینان آنها است.اگر بیننده و مشتری به شما اعتماد کافی نمایند شما نیز بدون هیچگونه دسترسی به کار خود مشغول شوید بعد از مدتی نیز خواهید دید که همین عامل باعث پیشرفت بسیار زیادی برای شما شده است. معمولا نام غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی زمانی بیشتر به گوش می رسید که نمایشگاه کتاب در تهران شروع به برگزاری نمود و شرکت ها مختلفی جهت طراحی و غرفه سازی نمایشگاهی برای انها دست به کار شدند.

استفاده از انواع متریال های مختلف با تکنیک های روز دنیا همگی باعث شده است تا به صورت جدی به این فکر باشیم که چگونه و با شروعی کوچک می تواند جایگاهی خوبی را رد میان رقبا و بازار کسب نمود.سعی نموده ایم تا در این بخش و سایر بخش های موجود عکس هایی مرتبط با نحوه طراحی و غرفه سازی نمایشگاهی برای شما قرار دهیم.

شما عزیزان نیز اگر می خواهید در نمایشگاه امسال طرحی متفاوت و منحصر به فرد اراده دهید از همین الان باید به فکر طرحی نو و بکر برای غرفه ای خود باشید. غرفه ای که اولا دارای ارتباط مناسب با نوع فعالیت شما باشد . و دوم بتوان بازدید کننده را مورد لطف و محبت خود قرار داد.

در میان غرفه ایی که همه ساله در نمایشگاه بین الملیی کتاب به چشم می خورد بیش از 90% انها در واقع غرفه نیستند و فقط نام این مکان را یدک می کشند. اکثرا دارای طرح هایی بسیار سطحی می باشند و در هیچ کدام نمی توان پیامی خاص و طرحی منحصر به فرد را ملاحضه نمود . شما اگر می خواهید امسال در نمایشگاه مختص با کار و فعالیت خود شرکت نمایید بهتر است از همین الان به فکر طراحی و خلق یک غرفه بسیار زیبا باشید.
منبع: متدکس