معرفی چند مرکز خرید برای کودکان

بر اساس يک رسم قديمي ايراني، براي نوروز همه لباس نو لازم دارند. تنها کاري که مي توانيد بکنيد اين است که طوري برنامه ريزي کنيد تا با صرف حداقل وقت بهترين خريد را انجام دهيد. براي اين کار قبل از هر چيز لازم است بورس ها و مراکز خوب خريد تهران را بشناسيد.

با اين روش مي توانيد با توجه به بودجه اي که داريد نزديک ترين و مناسب ترين مرکز خريد را انتخاب کنيد و تنها با يک بار مراجعه خريد نوروزي تان را انجام دهيد. در تمام مراکز خريد بزرگ تهران، مثل ميلاد نور، تنديس يا قائم مغازه هاي لباس بچه يا لباس بارداري وجود دارد. اما در تهران چند جا هست که به طور تخصصي بورس لباس بچه و سيسموني شده. اگر آن ها را بشناسيد مي توانيد سريع تر و مطمئن تر خريد کنيد. در اين نقشه غير از بورس ها مغازه هاي کاربردي و مفيد هم مشخص شده اند.

خيابان بهار
خيابان بهار از سال ها پيش مهم ترين مرکز خريد براي بچه هاست. هم لباس دارد هم تمام وسايل سيسموني مثل کالسکه يا شيشه شير.

خيابان بهار يک خيابان بلند است که از تقاطع خيابان انقلاب مغازه هاي لباس بچه در آن شروع مي شوند. بخش اصلي اين مغازه ها تا خيابان سميه است اما تا خيابان طالقاني و داخل خيابان سميه هم مغازه هاي سيسموني فروشي را مي توانيد پيدا کنيد.

در فروشگاه هاي خيابان بهار لباس براي بچه ها از سن نوزادي تا نوجواني وجود دارد. در خيابان بهار همه نوع لباس بچه اي مي توانيد پيدا کنيد.

هم لباس خارجي مارک دار هم لباس ايراني با قيمت مناسب. قيمت لباس هاي خيابان بهار نه خيلي گران است نه ارزان. يادتان باشد از فروشنده حتما تخفيف بگيريد.

خيابان بهار داخل طرح ترافيک است. بهتر است بدون ماشين برويد خريد. اما اگر براي تان سخت است، خيابان بهار جمعه ها صبح هم باز است. جمعه ها طرح ترافيک نيست.

غير از لباس مي توانيد از فروشگاه هاي بهار براي فرزندتان کلاه، زيورآلات، اسباب بازي و هر چيز ديگري را که فکر مي کنيد و ممکن است کودک به آن نياز داشته باشد، تهيه کنيد.

بازار تهران
در بازار تهران همه چيز پيدا مي شود. لباس بچه هم مستثنا نيست. بورس لباس بچه در بازار، در بين الحرمين پاساژ مهتاش است. طبقه دوم که برويد مي توانيد سيسموني پيدا کنيد.

اگر دنبال خريد کالسکه و باقي وسايل سيسموني به صورت کلي هستيد، مي توانيد به بازار سر بزنيد. اجناس ايراني و خارجي کاملا مشخص هستند و قيمت آن ها مناسب است.

اگر خريد کلان داريد، مي ارزد بازار برويد. اگر در بازار دنبال لباس بچه هستيد مي توانيد به خيابان پانزده خرداد پاساژ کويتي ها هم سر بزنيد. ? ? فروشگاه در آنجا هست که لباس هاي مارک دار با قيمت مناسب دارند.

خيابان شريعتي بالاتر از ملک
خيابان شريعتي حد فاصل ملک تا مطهري تازگي ها چند فروشگاه سيسموني کنار هم باز شده. تنوع و بزرگي اين فروشگاه ها به شما امکان مي دهد علاوه بر لباس، اسباب بازي، کالسکه و بقيه لوازم مورد نياز فرزندتان را خريداري کنيد. قيمت هاي محصولات اين فروشگاه ها به اندازه گاندي و سنايي نيست و چيزي حدود مغازه هاي خيابان بهار است.

خيابان وليعصر روبه روي پارک ملت
روبه روي پارک ملت، بين مرکز خريد سايه و آب ميوه فروشي ها چندتا مغازه فروش لباس بچه وجود دارد. آواي کودک، معروف ترين مغازه اين قسمت است.

لباس هاي اين مغازه ها همه خارجي و درجه يک هستند. لباس هاي مجلسي و مهماني کودک تان را مي توانيد از آنها بخريد. اما قيمت هاي آن ها کمي بالاست.

خيابان مفتح
فروشگاه هاي لباس بارداري بورس خاصي ندارند. در پاساژ آرين و در مراکز خريد ديگر مي توانيد تک و توک اين مغازه ها را پيدا کنيد. اما اگر مي خواهيد با يک بار سر زدن، به چند فروشگاه دسترسي داشته باشيد، مي توانيد به خيابان مفتح سر بزنيد. مفتح شمالي حد فاصل خيابان مطهري و هفت تير يک پاساژ کوچک هست که چند مغازه لباس بارداري در آن وجود دارد.

در اين چند مغازه مي توانيد لباس بارداري مجلسي، مانتو، لباس اسپرت و دورهمي، لباس راحتي براي خانه، لباس زير بارداري و هر چيز ديگري را که براي پوشش دوران بارداري لازم داريد، تهيه کنيد.

سعادت آباد
دور ميدان کاج در سعادت آباد پاساژ کوچکي به نام سروستان وجود دارد. در اين پاساژ چند مغازه لباس بچه هست که ساکنان غرب تهران مي توانند براي خريد به آن جا سر زنند.

قيمت اجناس اين مغازه ها مثل ساير مراکز خريد است. غير از لباس بچه مي توانيد وسايل سيسموني را هم از اين فروشگاه ها بخريد.

خيابان وليعصر روبه روي پارک ساعي
در خيابان وليعصر روبه روي پارک ساعي، چند مغازه بزرگ سيسموني فروشي هست. يکي از مغازه ها به اسم ني ني سالن تمام وسايل تخت، کمد، کالسکه و باقي وسايل سنگين سيسموني را دارد.

ني ني سالن فروشگاه خيلي بزرگي است. انواع برند هاي مطرح سيسموني مثل چيلک، چيکو و مادرکر را مي توانيد در آن پيدا کنيد. کمي بالاتر فروشگاه بزرگ ديگري هست که وسايل کوچک سيسموني، مثل شيشه شير، لباس، اسباب بازي و حداکثر تخت کوچک را مي توانيد در آن پيدا کنيد.

خيابان شريعتي تقاطع ضرابخانه
يک فروشگاه بزرگ در سه راه ضرابخانه هست به اسم ني ني سالن مادر. در اين فروشگاه هم مي توانيد سيسموني پيدا کنيد هم لباس هم تخت و کمد کودک.

قيمت آن کمي بالا است اما چيزهاي خوبي در آن پيدا مي کنيد. اگر فرصت خريد نداريد مي توانيد به آنجا سربزنيد. نمونه خوبي از محصولات درجه يک بازار در اختيار شماست.

جمهوري
اگر دنبال لباس بچه با قيمت مناسب مي گرديد مي توانيد به خيابان وليعصر، تقاطع جمهوري سر بزنيد. اين پاساژ در خيابان جمهوري سمت غربي تقاطع وليعصر است.

درست کنار پاساژ بزرگ شانزه ليزه که پر از لباس مجلسي زنانه است. بيشتر جنس هاي اين پاساژ ايراني است اما اجناس خارجي هم در آن پيدا مي شود.

در اين پاساژ غير از لباس، سيسموني هم پيدا مي شود. کمي جلوتر فروشگاه بزرگي هست به اسم کودک سرا. اين فروشگاه جنس هاي خارجي دارد. کيفيت لوازم اين فروشگاه درست مثل خيابان بهار است اما اجناس قيمت مناسب تري دارند.

سنايي و قائم مقام
اين قسمت از شهر تازگي ها بورس لباس بچه شده. در خيابان سنايي، دور و بر ميدان سنايي چند مغازه لباس فروشي شيک براي بچه ها هست.

همان کوچه ها را که به سمت شرق برويد و برسيد به خيابان قائم مقام، حوالي ميدان شعاع دو سه تا مغازه ديگر هست. مغازه هاي اين قسمت از شهر بيشتر لباس مي فروشند تا سيسموني.

لباس هاي آن ها هم همه خارجي است. البته غير از فروشگاه رولان که در خيابان قائم مقام است و يک برند ايراني است. اگر قرار است براي بچه لباس هاي شيک و لوکس بخريد مي توانيد به اين مغازه ها سر بزنيد. البته لازم است بدانيد که قيمت اين لباس ها بالا است.

منبع: ني ني بان