نحوه انتخاب کیک مناسب عروسی

شاید برای هریک از ما پیش آمده باشد که به عروسی دعوت شده باشیم و کیک و شیرینی که در مراسم عروسی سرو شده از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد. برگزاری جشن عروسی از آن دسته فعالیتهایی می باشد که کیفیت آن وابسته به تک تک عناصری است که در کنار یکدیگر قرار گرفته، بنابراین بهتر است به راحتی از کنار مسائلی که به ظاهر شاید کم اهمیت به نظر برسند نگذریم. تحقیق و امتحان و پرس و جو لازمه یک انتخاب صحیح می باشد.

نحوه انتخاب شیرینی مناسب و کیک عروسی به پیشنهاد تشریفات مجالس
قنادان بهترین افرادی می باشند که می‌توانند راهنمایی صحیحی راجب وزن مناسب برای کیک داشته باشند.

توجه داشته باشید که بزرگ‌ترین کیک یک‌طبقه‌ای که شکل و حجمی زیبا داشته باشد بیشتر از ۶ کیلو نمی‌شود و معمولا برای مراسمی مثل ازدواج مرسوم نیست که کیک یک طبقه باشد بلکه کیک های دو سه طبقه هم زیباست، هم متناسب با تعداد مهمانان می‌تواند یکی از انواع دسر‌هایی باشد که همراه شام سرو می‌شود.

در تهیه کیک معمولا مواد مختلفی به‌عنوان مخلفات اضافه می‌شود که طعم و مزه خاصی به کیک می‌دهد؛ این مواد می‌تواند موز، آناناس، گردو یا شکلات باشد. توجه کنید میوه‌هایی مثل موز و آناناس ممکن است به‌دلیل برش خوردن و فاصله زمانی تهیه تا مصرف تغییر رنگ دهند پس بهتر است از آن‌ها بگذرید و انواع مغزها یا شکلات‌ها را انتخاب کنید.

در آلبوم مدل کیک گاهی نمونه‌هایی را می‌بینید که با گل طبیعی تزئین می‌شوند؛ شما می‌توانید برای این کار گلی هماهنگ با گل دست‌تان به شیرینی‌فروشی سفارش دهید تا هارمونی زیبایی داشته باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برگ‌های گرد دار جزو این گل‌ها نباشد، چون با هر حرکتی میزان زیادی از آن روی سطح کیک پخش می‌شود و آن را غیرقابل خوردن می‌کند. توجه داشته باشید که کیفیت کیک را فدای زیبایی‌اش نکنید.
چنانچه میزان کیک شما زیاد باشد، می‌توانید بعد از غذا از آن به‌عنوان دسر استفاده کنید. یعنی دسر را از منوی غذایی‌تان حذف کنید و بخواهید که مهمانداران کیک را بین مهمانان تقسیم کنند.

انتخاب شیرینی مناسب برای عروسی
غیر از کیک عروسی، شیرینی هم جزو جدایی‌ناپذیر میزهای پذیرایی می باشند ولی این‌که این شیرینی‌‌تر باشد یا خشک به سلیقه و تمایل میزبان بستگی دارد. شیرینی تر به دلیل نقل و انتقال و نگهداری بسیار دشوار و دردسر آفرین معمولا برای مراسم ازدواج سرو نمی شود. کمتر خورده میشود و در مجلس عروسی به دلیل وجود کیک در کنار آن، استقبال کمی از شیرینی تر می‌شود.

اما شیرینی خشک تنوع بیشتری دارد و می‌تواند هر نوع سلیقه‌ای را راضی کند. حمل‌ونقل آن خیلی آسان است و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. البته کمی سنگین است و ممکن است با توجه به وزن، تعداد کمتری را شامل شود که این مورد هم با مشورت با قنادان کاملا قابل حل است. شما برای برنامه‌های روز آینده نیازی به سفارش مجدد ندارید و می‌توانید از باقی مانده آن برای پذیرایی مجدد استفاده کنید.

شیرینی محلی انتخابی خوب برای جشن عروسی شما ( وابسته به سلیقه شخصی )
ممکن است ترجیح دهید از شیرینی های محلی خودتان در مراسم استفاده کنید. این رسم خیلی خوب می باشد و می تواند مراسم شما را برای مهمانانتان جالب تر کند. معمولا از کلمپه، باقلوا و شیرینی های سنتی نظیر آنها در مراسم استفاده می کنند و اگر به عنوان شیرینی دوم باشند، به تک‌تک مهمانان تعارف خواهند شد.

منبع: بانک تشریفات مجالس