نقاط کانونی در غرفه سازی نمایشگاهی

وقتی یک بازدیدکننده ابتدا در نمایشگاه قدم میزند، می خواهد چه ببیند؟ آیا مجذوب آن شده و به ادامه ترغیب می گردد؟ نقاطی که چشم را جذب و به سمت خود می کشد به عنوان نقاط کانونی شناخته می شوند. اولین نقطه کانونی یک نمای بلند است. این می بایست از طریق نقاط کانونی دیگر در میان نمایشگاه پشتیبانی شود تا جذابیت برای بازدید کننده از نقطه ای به نقطه دیگر حفظ شود.
همیشه مهم است که یک سلسله مراتبی برای اشیایی که برای نمایش در نظر گرفته شده اند وجود داشته باشد، آن اشیایی که به عنوان نقاط کانونی استفاده می شوند. رنگ ها، متن ها و ظاهر اشیا هنگام انتخاب باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

ساخت غرفه و چیدمان
چیدمان یکی از روش های بسیار موثر برای متمرکز کردن توجه بازدید کننده است، خواه تماما با دقت دسته بندی شده باشد یا به طور عمدی با بی دقتی. دسته بندی دقیق یک جنبش در نمایش پدید می آورد. بطور مثال، جعبه های حاشیه دوزی شده، می توانند طوری نمایش داده شوند که به نظر برسد در حال ریزش هستند.
اشیای تخت مثل نقاشی ها، نگاره های تصویری، چاپی یا نقشه ها لازم است در یک ارتفاع دید مناسب بزرگسالان آویخته شوند. این ارتفاع عموما 1500 میلی متر از سطح کف تا مرکز آن شی اندازه گیری شده است.
پس از تعیین این خط، می توان بسیاری از اشیای مشابه را درست بالا یا پایین این خط قرار داد. روش دیگر این است که همه اشیا در قسمت بالا تنظیم شوند. بایستی به یاد داشت که به تفاوت در خط افق این اشیا باید توجه کرد و هدف چینش این است که نگاه مستقیم بازدید کننده به آن خیره شود.
همیشه توازن برای تضمین یک ارائه تاثیرگذار و پیوسته اهمیت دارد.