نقش و کاربردهای برند یا علائم تجاری

برندسازی برای ایجاد تفاوت بین شرکت‌های مختلف در بازار ایجاد می‌شود و برای ارتباط محصولات شما با مشتریان می‌باشد. برند شما یک سرمایه است و استفاده از آن نشان‌دهنده نوع کسب و کار شما، ماندن در ذهن مشتریان هدف شما، القای اعتماد به نفس به مشتری است و نیز هر برند مانند هر شخص شخصیتی منحصر به فرد دارد و هیچ دو برندی نمی‌توانند دارای ویژگی‌های یکسانی باشند. مهمترین نقش برند در تشخیص کالا یا خدمات یک شرکت از دیگر شرکت‌ها می‌باشد. بنابراین به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا کالاهای خاص را انتخاب کنند و موجب تسهیل در خرید آنها می‌شود. بنابراین نام یک برند منبعی از اطلاعات است و دقیقا مشخص‌کننده صاحب کالا یا برند است. نقش دیگر علامت تجاری یا برند ایجاد تفاوت بین محصولات و خدمات از یک شرکت و یا سایر شرکت‌هایی که چنین خدمات و کالاهایی را ارائه می‌کنند می‌باشد. همچنین علامت تجاری به کیفیت خاص کالا یا خدمات اشاره دارد. یکی از دلایلی که ذکر می‌شود علائم تجاری وظیفه کیفیت کالا یا خدمات را دارند به این دلیل است که ممکن است صاحب برند جواز استفاده از آن را به شرکت دیگری واگذار کند بنابراین صاحب دوم باید رعایت استانداردهای کیفی صاحب علامت تجاری را بکند. نقش و کاربرد دیگر برند، فروش و ارائه محصولات و خدمات و افزایش بازاریابی است.
خلاصه اینکه مصرف‌کنندگان با برخی برندها وابستگی پیدا می‌کنند که دلیل مهم آنها ویژگی‌های مناسب و کیفیت محصولات است، بنابراین می‌تواند انگیزه‌ای برای شرکت‌ها باشد تا در ارتقا و حفظ کیفیت محصول سرمایه‌گذاری کنند، بازار فروش کالاها را ترغیب و گسترش دهند و از این نظر قدرت بازاریابی و فروش کالاها بیشتر خواهد شد. بنابراین چنانچه نام برند با دقت انتخاب شود برای اکثر صاحبان حقیقی و حقوقی ارزشمند محسوب می‌شود. ثبت برند