نکات سئو در استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین Linkedin

لينکدين Linkedin امروزه يکي از شبکه هاي اجتماعي قدرتمند مي باشد که با با توجه به سبک ارتباطات آن جنبه عملي بيشتري نسبت به ساير شبکه هاي اجتماعي پيدا کرده است. در حقيقت در سايت لينکدين Linkedin به جنبه هاي کسب و کار و همچنين شغلي بيشتر توجه گرديده و همين امر آن را تبديل به يکي از مهترين شبکه هاي اجتماعي در کسب و کار تبديل نموده است. اساس شبکه اجتماعي لينکدين بر پايه معرفي شغلي که افراد و شرکت ها بتوانند مهارت ها و پروفايل کاري خود را در اين شبکه اجتماعي مطرح نمايند. با توجه به موارد مطرح شده در بالا مي توان لينکدين را به عنوان يکي از مهترين شبکه هاي اجتماعي براي سئو سايت به حساب آورد. با توجه به اين که اکثر کاربران موجود در لينکدين را شاغلين در بازار کار تشکيل مي دهند نتيجه بهتري در امر بازاريابي و سئو نسبت به ساير شبکه هاي اجتماعي براي مجموعه ها در بر خواهد داشت. در زير برخي از مهترين نکات کليدي سئو براي استفاده از شبکه اجتماعي Linkedin را براي شما بيان مي نمايم:

 

پروفايل خود را به طور کامل تکميل نماييد

دقت نماييد تمامي فيلدهاي پروفايل خود را به دقت تکميل نموده و به طور کامل توضيحات مربوط به هر بخش را وارد نماييد. پر نمودن کامل پروفايل باعث بهتر پيدا شدن شما در نتايج جستجو و همچنين فيلترهاي Linkedin مي گردد و همچنين باعث مي شود افراد مرتبط به زمينه شغلي و تحصيلي خود را راحتر بيابيد. به عنوان مثال با پر نمودن فيلد مربوط به دانشگاه ساير کاربراني که در Linkedin فيلد مربوطه را تکميل نموده اند و در همان دانشگاه شما تحصيل نموده اند را به راحتي خواهيد يافت.

درخواست آدرس صفحه رسمي نماييد

يکي از نکات ديگر سئو براي پروفايل Linkedin شما داشتن صفحه رسمي در آن مي باشد. براي سئو بهتر پروفايل خود بهتر است آدرس صفحه رسمي خود را درخواست نماييد و براي آدرس خود نام خود و براي آدرس شرکت نام شرکت را وارد نماييد تا صفحه شما در نتايج جستجو بهتر نمايان گردد. به عنوان مثال صفحه رسمي من در لينکدين https://www.linkedin.com/in/ahmadbalavipour مي باشد.

استفاده از کلمات کليدي در عناوين شغلي

در تکميل پروفايل در بخش مشاغل کلمات کليدي مربوط به شغل خود را وارد نموده تا پروفايل شما با کلمات کليدي مربوط به زمينه شغلي شما بهتر جستجو گردد که اين مورد باعث سئو بهتر پروفايل شما مي گردد. البته در انجام اين کار زيادي روي ننماييد تا ظاهر پروفايل شما تبديل به يک پروفايل اسپمي نباشد. سعي نماييد مهترين کلمات کليدي را در عنوان شغلي و ساير کلمات کليدي را در توضيحات شغلي استفاده نماييد.

اتصال به ساير کابران و گروه ها

از طريق لينکدين مي توانيد بين کاربران و صفحات جستجو نماييد و دوستان، همکاران و گروه هاي مرتبط به خود را بيابيد. کافي است نام شخص و يا کلمه مورد نظر خود را در باکس جستجوي بالا وارد نماييد تا کليه صفحات شامل آن کلمه براي شما نمايش داده شود. سعي نماييد دوستان خود و افرادي که مي شناسيد را بيابيد و درخواست دوستي ارسال نماييد. عضويت و فعاليت در گروه ها نيز باعث شانس بهتر پروفايل شما براي ديده شدن خواهد بود.

آدرس وب سايت هاي خود را در بخش پروفايل درج نماييد

درج آدرس هاي وب سايت و همچنين آدرس ساير پروفايل ها باعث بالا رفتن تاثير پروفايل شما بر روي سئو وب سايت شما خواهد گرديد. در بخش وب سايت ها شما حداکثر سه وب سايت مي توانيد درج نماييد در نتيجه مهترين وب سايت هاي خود را در اين بخش درج نماييد. اين لينک به وب سايت شما يکي از مهترين بک لينک هاي وب سايت شما خواهد بود.

تصوير خود را بارگذاري نماييد

چيزي که معمولا کاربران لينکديني که به دنبال سئو هستند بيشتر فراموش مي نمايند در نظر گرفتن تصوير براي پروفايل مي باشد. در نظر گرفتن تصوير پروفايل باعث مي گردد به سايرين بفهماند که اين پروفايل مربوط به چه شخصي مي باشد وپروفايل شما ارتباط بصري بهتري با ساير کاربران برقرار خواهد کرد.

مهارت هاي خود را درج نماييد

در بخش مهارت هاي پروفايل خود حتما مهارت ها و تخصص هاي خود را وارد نموده. در بخش پروفايل مهارت ها به صورت لينک نمايش داده مي گردد و به حالت دايرکتوري مي باشد که در آن ليست کليه اشخاصي که اين مهارت و تخصص را دارند نمايش داده مي شود. حضور در اين دايرکتوري باعث رتبه بهتر سئو پروفايل شما مي گردد.

به اشتراک بگذاريد

مطالب علمي و کاربردي در زمينه شغلي خود به اشتراک بگذاريد و همچنين مقالات و مطالب وب سايت خود را در زمينه شغلي خود در به اشتراک گذاري نماييد. با اين به اشتراک گذاري هاي مطالب وب سايت ورودي از Linkedin خواهيد داشت که تاثير بسيار مثبتي بر روي سئو وب سايت شما خواهد داشت.

فعاليت نماييد

براي آنکه از Linkedin بهترين نتايج را بگيريد مي بايست به طور مستمر در آن فعاليت نماييد. به عنوان مثال روزي يکبار لينکدين خود را به روز رساني نماييد که اين کار را مي توانيد با ارسال و به اشتراک گذاري مطالب جديد انجام دهيد. حضور مستمر در Linkedin باعث بالا رفتن اثر بخشي پروفايل شما بر روي سئو وب سايت خواهد شد. بر روي مطالب جالب سايرين لايک و نظر بگذاريد تا حساب کاربري شما فعال تر گردد.