هدف از برگزاری نمایشگاه

آنجا که توزیع و پخش یکی از ارکان مهم کشور و اقتصادی بوده و قرن حاضر را ، قرن رقابت و تمایز در توزیع و پخش می دانند. توجه ویژه به این بخش باعث مواردی همچون دسترسی آسان با قیمت یکسان مصرف کنندگان به خدمات و کالا، کاهش هزینه های واسطه ای، ایجاد اشتغال و گسترش عدالت می شود. غرفه سازی نمایشگاهی
قرن حاضر را بزرگان علم مدیریت، قرن رقابت و تمایز در توزیع و پخش می دانند و توجه ویژه به این بخش باعث افزایش و تحول اساسی در روند سوددهی شرکتها می شود. بدون تردید توزیع و پخش از مهمترین بخشهای اقتصادی موجود در کشور و جهان می باشد که با پیشرفتهای سریع فن‌آوری همگام بوده و همانند تمامی بخشها از دانشها و فن آوری‌های جدید متاثر می‌باشند. در این بخش استفاده از دانش‌ ، فناوری، تجهیزات و خدمات در تمامی شاخه ها برای بهبود عملکرد و افزایش دسترسی و در نظر گرفتن نظرات مشتریان راهبرد مهمی است
با هدف ارتقا توزیع و پخش کالا و خدمات در جامعه و برآورده کردن قسمتی از نیازهای ضروری این بخش، با رویکردی نوین و علمی و با استفاده از تجارب گذشته، نمایشگاه به عرضه توانمندیهای توزیع کشور و تجهیزات و خدمات و فناوریهای مورد نیاز توزیع کشور پرداخته و این مراسم به عنوان اصلی ترین ،مهمترین و گسترده ترین هم اندیشی تمامی دست اندرکاران توزیع و پخش کشور می باشد و مخاطب آن، اصناف، فروشگاههای زنجیره ای، شرکتهای پخش، شرکتها و مسوولین دولتی است. و سطح مخاطب آن عبارتست از: مدیران عامل، مدیران و تمامی کارشناسان سازمانها و شرکتهای پخش و زنجیره ای ، شرکتهای تولیدی ، اصناف و ادارات دولتی می باشد. این نمایشگاه هم برای سازمانها و شرکتها توزیع و همچنین ارئه کنندگان خدمات و کالای مورد نیاز سیستم توزیع مناسب می باشد.
هدف اصلی نمایشگاه ارتباط مستقیم دست اندرکاران و ارائه آخرین دستاوردهای مرتبط با مدیریت تمامی بخشهای توزیع و پخش و ایجاد ارتباط علمی و تجربی می باشد. سایر اهداف کنفرانس عبارتند از:
* گسترش فضای علمی، تحقیقاتی و صنعتی وارزیابی توان علمی و صنعتی
* برپایی جلسات علمی و بحشهای تحقیقی و توسعه و ترویج مهارت‌های مورد نیاز مدیران و کارشناسان
* توسعه و ترویج نقش توزیع وترغیب و تشویق افراد شاغل در این بخش به استفاده از مباحث نوین