وسایل تعویض پوشک، به این لیست نیاز دارید

سيسموني - نوزاد جديدي به خانه شما پا گذاشته و ناگهان زندگي‌تان زير و رو و برنامه‌هايتان عوض مي‌شود، ديگر به جاي کارهاي عادي يا فيلم ديدن و استراحت کردن و چرت‌هاي نيم روزي دوران بارداري، سير کردن شکم اين تازه وارد و تميز کردن و رسيدگي به او به يکي از برنامه‌هاي عادي و روزمره‌تان تبديل مي‌شود.

وسايلي که براي تعويض پوشک نياز داريد
يکي از اين روزمرگي‌هاي واجب، تعويض پوشک است. بله، کوچولوي شما نياز به پوشک و تعويض آن دارد! پس از هر بار کار کردن شکم يا خيس شدن پوشک بايد آن را عوض کنيد و شايد اولين سوالي که به ذهن‌تان مي‌رسد در مورد وسايلي باشد که براي اين کار لازم داريد.
حتي اگر مادر با تجربه‌اي هستيد و پيش از اين هم بچه ديگري بزرگ کرده‌ايد باز هم بد نيست يک بار ديگر آداب تعويض پوشک را با ما مرور کرده و نگاهي به وسايلي بيندازيد که براي اين کار لازم است. برخي از اين وسايل لازم و ضروري هستند و برخي ديگر اختياري، انتخاب با شماست!
ما سعي کرده‌ايم فهرستي کامل از وسايل لازم براي تعويض پوشک براي‌تان آماده کنيم. يادتان باشد تمام اين وسايل را در يک سبد زيبا کنار هم قرار بدهيد تا زمان تعويض پوشک همه چيز دم دست‌تان باشد و مجبور نباشيد براي آوردن يک وسيله نوزاد را تنها گذاشته و با دست‌هاي آلوده کل خانه را زيرورو کنيد.

پوشک يک بار مصرف
اول از همه به ياد داشته باشيد که شيرخوار‌ان به طور تقريبي حدود ?? بار در روز نياز به تعويض پوشک دارند و اين يعني ?? بار در هفته. پس بيش از هر چيز به پوشک نياز داريد، آن هم به تعداد زياد.
اي روز‌ها بيشتر از پوشک‌هاي يکبار مصرف و کامل استفاده مي‌شود. براي ? هفته اول بهتر است چيزي حدود ??? عدد پوشک در خانه داشته باشيد و بعد از آن‌که الگوي دفع فرزندتان به دست‌تان آمد تعداد بيشتر يا کمتري را تهيه کنيد.

کهنه نخي و محافظ کهنه
اگر خيال داريد به جاي پوشک کامل از کهنه استفاده کنيد، بعد از اين‌که مطمئن شديد جنس کهنه خوب است، حدود ?? عدد تهيه کنيد تا براي يک روز تمام کافي باشد و روز بعد هم براي شستن و خشک کردن و اتو زدن آن‌ها وقت کافي داشته باشيد.
در اين حالت بهتر است از محافظ کهنه هم استفاده کنيد، اين محافظ‌ها لايه‌هاي نازک پلاستيکي هستند که از پس دادن و بيرون‌ريزي جلوگيري مي‌کنند.

شورت چسبي، گره‌اي يا دکمه‌اي
اگر از پوشک کامل استفاده کنيد نيازي به شورت نداريد، اما اگر مي‌خواهيد پوشک معمولي يا کهنه به کار ببريد به يکي از انواع شورت‌هاي چسبي، گره‌اي يا دکمه‌اي احتياج خواهيد داشت تا کهنه و پوشک را محکم سر جايش نگه دارد. بهتر است پنج، شش تايي از اين شورت‌ها تهيه کنيد تا در صورت کثيف شدن يکي باز هم شورت تميز براي يک روز داشته باشيد.

لوسيون
بعد از تميز کردن نوزاد با دستمال يا آب مي‌توانيد با يک تکه پنبه کوچک مقداري لوسيون به پوست او و ناحيه پوشکش بزنيد، لوسيون‌ها بدون الکل هستند و بوي خوبي هم دارند و پوست نوزاد را مرطوب نگه داشته و از خشک شدن آن جلوگيري مي‌کنند.
منبع: ني ني بان