ویژگیهای دكوراسیون یک غرفه ایده آل

دكوراسیون غرفه می بایست دارای فرم زیبا و عملكرد مناسب باشد و بهره برداری را برای بازدید كنندگان وكاركنان غرفه آسان و در عین حال جذاب نماید. به این منظور نكات ذیل را مورد توجه قرار دهید:
1- آرایش غرفه به گونه ای باشدكه توجه مردم را تنها به كالای ارائه شده معطوف سازد.
2- سعی شود از هر كالایی،حتی المقدور یك نمونه را به نمایش درآورید.
3- سعی نمایید نمایش محصول خود را از طریق فیلم و اسلاید ارایه نمایید( در صورت عدم وجود محصول یا عدم مجوز برای نمایش زنده ماشین آلات) تا بازدید كننده كیفیت كار و محصول شما را از نزدیك مشاهده كند.
4- سعی شود از رنگ های زیبا وو طرح های جذاب ،در تهیه عكس،جداول و نمودارهای كه در معرض دید بازدید كننده قرار میگیرند، استفاده گردد.
5- سعی شود در نمایش بعضی از كالاها از ویترین مناسب و زیبا استفاده گرددتوجه داشته باشید برخی از كالاها نیازی به قفسه و ویترین ندارند.
6- از شلوغ كردن غرفه بپرهیزیدو برای استفاده بهتر از فضاو مكان از به كاربردن استندوویترین و… اضافی اجتناب كنید.
7- استفاده مطلوب و مناسب از دیوار ها و پانل های غرفه ، موجب صرفه جویی در هزینه ووقت می شود.
8- از چیدمان صندلی اضافه كه موجب شلوغی غرفه و نشستن بی مورد كاركنان غرفه می شود، اجتناب نمایید.
9- برای طراحی غرفه، زیبایی خوب است و غرفه را جذاب می نماید، اما، به این نكته دقت نمایید كه غرفه آرایی، ساخت و تجهیز غرفه، باید در حداقل زمان صورت گیرد.
10- چیدمان كالاهای نمایشی، گلدانهای تزئینی ،فلاور باكس، میز و صندلی و لوازم غرفه به روشهای مناسب انجام شود. سعی شود نمای هر بخش با بخش دیگر متفاوت به نظر آید.
11- در صورت امكان سعی شود فضا برای نگهداری كارتن خالی، كالاهای اضافی، غذاخوری،‌ استراحت كاركنان و…. در غرفه درنظر گرفته شود.
در ساخت غرفه در فضای باز و در فصول مختلف علاوه بر رعایت موارد بالا، به ایستایی و مقاومت غرفه در برابر عوامل جوی،گرد و غبار و سرمایش و گرمایش و…. غرفـه دقت كافی به عمل آید.