ویژگیهای یک الگو سایت حرفه ای

موارد زیر آیتمهایی هستند که در طراحی یک قالب حرفه ای لحاظ خواهند شد. الگوها می بایست:
بسادگی قابل ویرایش باشند.
سازگار با اکثر نرم افزارهای ویرایش HTML باشند.
بسادگی قابل آپلود باشند.
با تمامی فایل های html ارائه شوند.
سردر سایت با فرمت psd ارائه شده باشد بطوریکه بسادگی قابل ویرایش باشد.
در صورت استفاده از فلش، فایلهای fla و swf ارائه شده باشند.
بسرعت بارگذاری شوند حتی پس از آنکه مطالب صفحات اضافه شوند.
جدای از حجم مطالب صفحه، الگوی سایت در هر صورت حفظ شود.
ویرایش کدهای HTML الگو

در صورتیکه بخواهید الگوی سایت را عوض کنید ولی مهارت لازم برای انجام آن را ندارید، در اینصورت بسیاری از طراحان الگو و دیگر طراحان سایت خدماتی را با قیمتی مناسب در این خصوص دارند. چنین خدماتی معمولا شامل تغییرات کوچک در طراحی، ورایش سردر و گرافیک آن، افزودن تصاویر، حذف المانهای غیر نیاز و دیگر مواردمی باشد.

بسیاری از برنامه نویسان قادرند تا ویژگیهای تعاملی گوناگونی را به الگوی سایت شما اضافه کنند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برنامه نویس نیاز دارد تا اسکریپت جدیدی را برای این منظور برای شما بنویسد و یا آنکه اسکریپت فعلی را ویرایش کند. چنانچه اسکریپت فعلی، رایگان نمی باشد، در اینصورت برنامه نویس می بایست هزینه ای اضافه را برای خرید مجوز استفاده از نرم افزار پرداخت کند تا از آن بتواند استفاده نماید.

ویرایش فلشهای بکار رفته در الگو

چنانچه می خواهید کاری غیر از افزودن متن یا زیر نویس به فایلی گرافیکی در فلش انجام دهید، در اینصورت یا نیاز به تخصص در کار با برنامه های ساخت فلش را دارید یا می بایست از برنامه نویسانی برای اصلاح چنین فایلهایی استفاده کنید.

چنانجه فایلهای fla، با خود الگو آمده باشند، می توانید از نرم افزارهای ویرایش فلش نظیر Macromedia Flash یا Swish برای این منظور استفاده نمایید. در صورتیکه فایلهای fla موجود نباشند، اولین چیزی که نیاز دارید دیکامپایل کردن فایل فلش است. به محض آنکه فایل فلش دیکامپایل شد، تغییرات ضروری می تواند اعمال شوند و فایل نهایی فلش با کامپایل در ویرایشگر فلش، مجددا ساخته شود.