پکیج تزریق مواد شیمیایی

به منظور افزودن طيف گسترده اي از مواد شيميايي از قبيل مواد ضد رسوب و ضد خوردگي، اسيد و قليا(تنظيم PH)، مواد ضد عفوني کننده، مواد منعقد کننده و کمک منعقد کننده و … در صنايع مختلف، بويژه در تصفيه آب به روش اسمز معکوس (RO) از پکيج تزريق مواد شيميايي استفاده مي شود. اين واحدها بر اساس موارد مصرف قابل طراحي و ساخت هستند و به اين دليل که بصورت پکيج ساخته مي شود، قابل انطباق با تغييرات ظرفيت مورد نياز مي باشند. از جمله ويژگي هاي قابل توجه اين پکيج ها عملکرد بسيار مطلوب به همراه وزن کم و فضاي اندک مورد نياز آنها مي باشد. آنتي اسکالانت

اين واحدها شامل يک يا چند مخزن ذخيره سازي و يا رقيق سازي ، پمپهاي تزريق (دوزينگ پمپ) و ميکسر، شاسي استقرار، سيستم کنترل و شير آلات و اتصالات مربوطه مي باشند. تعداد و اندازه مخزن، پمپ تزريق و ميکسر وابسته به ماده شيميايي مورد استفاده، ميزان مصرف مورد نياز و دوره زماني پيش بيني شده تزريق خواهد بود.

نحوه کار اين پکيج ها بدين صورت است که مواد شيميايي بصورت مايع و يا جامد (پودر) به همراه آب به منظور رقيق کردن محلول و رسيدن به درصد مورد نظر تزريق در مخزن آماده سازي محلول ريخته مي شود. محلول توسط ميکسر با دور مناسب همزده مي شود تا مواد کاملا مخلوط شده و محلول همگني تشکيل گردد. محلول آماده شده توسط پمپ تزريق (دوزينگ پمپ) در محل مورد نظر تزريق مي گردد.