پیش از نصب کاغذدیواری این مطلب را بخوانید!

کاغذ ديواريمجله همشهري 6 و 7 - زينب رئوفي: آلبوم عکس ها و فيلم هاي قديمي را نگاه کنيد؛ چه نکته اي در دکوراسيون منزل نظرتان را جلب مي کند؟ ديوار خانه بسياري از افراد به ويژه افراد متمول با کاغذديواري فرش شده است. در آن زمان استفاده از کاغذديواري يکي از تزيينات خاص منزل بود. هرچند کاغذديواري هاي آن زمان با انواعي که حالا در بازار هست، تفاوت فاحشي دارد.

چند سالي است بازار کاغذديواري دوباره داغ شده و بسياري براي زيباکردن خانه از اين فرش هاي ديواري استفاده مي کنند. تنوع در نوع، جنس، کيفيت، طرح و رنگ به قدري زياد است که شايد براي شما هم انتخاب را سخت کرده باشد. اگر وسوسه شده ايد و مي خواهيد ديوارهاي خانه را با کاغذهاي خوش نقش و نگار زيبا کنيد، فکر خوبي کرده ايد. اما براي انتخاب بهتر با ما همراه شويد.

اين پوشش تزييني هم مانند رنگ، ويژگي ها و البته معايب و مزاياي خودش را دارد که تا با آنها آشنا نشويد نمي توانيد انتخاب درستي داشته باشيد. پس به اين نکته ها توجه کنيد:

تنوع رنگ و طرح
يکي از مزيت هاي کاغذديواري نسبت به رنگ، تنوعي است که در طرح، جنس و بافت آن وجود دارد. اين تنوع دست تان را براي طراحي خاص و ويژه منزل به طوري که هم از نظر رنگ و هم از نظر طرح با دکوراسيون منزل تان هماهنگ باشد، باز مي گذارد. علاوه بر اينکه مي توانيد طرح خاص و متناسب با هر يک از قسمت هاي خانه را انتخاب کنيد. براي مثال از طرح هاي کلاسيک براي سالن پذيرايي، از طرح هاي اسپرت براي اتاق نشيمن و اتاق خواب و از طرح هاي کارتوني و عروسکي براي اتاق خواب کودک استفاده کنيد.

اصلاح مشکلات ظاهري
انواع و طرح هاي مختلف کاغذديواري که در حال حاضر در بازار موجود است به شما کمک مي کند بعضي از مشکلات ظاهري خانه را با آن رفع کنيد. براي مثال اگر ارتفاع سقف خانه از حد معمول بيشتر است، مي توانيد با کاغذديواري که طرح «افقي» دارد آن را اصلاح کنيد.

کنترل صدا
بعضي از کاغذ ديواري هاي موجود در بازار عايق صوتي هم هستند و اگر شرايط خانه تان طوري است که آلودگي هاي صوتي اذيت تان مي کند با استفاده از اين نوع کاغذديواري مي توانيد با يک تير دو نشان بزنيد. هم با طرح هاي زيباي آن به خانه تان جلوه خاصي ببخشيد و هم خانه را از آلودگي صوتي نجات دهيد.