چرا باید وب سایت داشته باشید؟

وب سايت يک مجموعه ساده از صفحات وب است که داراي تصاوير، ويدئو و ديگر فيل هاي ديجيتال مي باشد. اطلاعات موجود در وب سايت بر روي وب سرور ميزباني مي شود که از طريق اينترنت براي تمامي افراد قابل دسترس مي باشد.

تمامي وب سايت ها در شبکه جهاني وب (World Wide Web) قرار مي گيرند که تماممي اطلاعات آنها نيز در سراسر جهان قابل دسترس خواهد بود.

دلايل بسيار زيادي وجود دارد که چرا بايد يک وب سايت داشته باشيد. برخي از اين دلايل در متن زير به اين واقعيت دنياي امروزي اشاره مي کند:

- بازاريابي

ساخت و طراحي سايت بهترين راه براي تکميل طرح بازاريابي هاي موجود در دنياي امروزي مي باشد. در واقع مي توانيد به مشتريان و مخاطبان در مورد خدمات کسب و کار خود که به نوعي تبليغات دهان به دهان راحتي است، بيشتر بگوييد.

- آموزش

يک وب سايت همچنين براي آموزش مشتريان نيز استفاده مي شود و در مورد آنچه که يک تاجر مي تواند براي مخاطبان انجام دهد، اطلاع رساني مي کند. در حالي که صاحب کسب و کار، اطلاعات مربوط به خود را ارائه مي کند، مي تواند به مشتريان خود از طريق وب سايت آموزش دهد که چرا آنها به خدمات شان نياز خواهند داشت.

- رهبري و مديريت

شرکت هايي که به دنبال استراتژي هاي آنلاين هستند، موقعيت خود را براي مديريت پيدا مي کنند. اين امر به شرکت ها کمک مي کند تا بيشتر در معرض بازار جهاني قرار بگيرند. معمولاً شرکت ها از ريسک و مواجه با وب سايت هاي رقباي خود چشم پوشي کرده و از منافع ساخت و طراحي وب سايت و راه اندازي آن بهره برداري مي کنند.


- 7/24 در دسترس

داشتن يک وب سايت به گسترش کسب و کار شما کمک زيادي خواهد کرد. اينترنت يک روش کارآمد براي افراد است و به مشتريان کمک مي کند که قيمت ها را مقايسه کرده و در فروشگاه هاي آنلاين خريد انجام دهند.

اگر چه رقابت آنلاين وجود دارد اما صاحبان کسب و کار ها و يا نمايندگان آنها هميشه به صورت آنلاين حضور دارند. وب سايت براي مشتريان 24 ساعته در 7 روز هفته آماده ارائه خدمات مي باشد، اما ساعات کار آفلاين محدود مي باشد.

- منابع

گشت و گذارهاي آنلاين به مشتريان جديد و با پتانسيل بالا کمک مي کند تا وب سايت شما را پيدا کرده و تمامي اطلاعات مورد نياز را در مورد کسب و کار به آنها ارائه مي نمايد. مشتريان آنلاين معمولاً نياز به منابع فوري براي رجوع و استفاده از آنها نياز دارند.

- تعامل با مشتريان

هيچ راه ديگري براي حفظ مشتري براي بازگشت مجدد وجود ندارد، اما صاحبان کسب و کارهاي آنلاين از طريق وب سايت مي توانند با مشتريان خود در تعامل باشند. صاحبان کسب و کار از طريق خبرنامه ها، نظر سنجي، چت روم و ... مي توانند با مشتريان و مخاطبان در تماس باشند. اين امر نشان دهنده ميزان اهميت صاحب وب سايت به مشتريان خود است و يکي از بهترين راه ها براي نگه داشتن مشتريان و مشوق بازگشت آنها مي باشد.

- مشروعيت فوري

يک مشتري بايد در مورد شرکت و کسب و کارها اطلاعات کافي داشته باشد. محصولات و خدماتي از کسب و کارهايي خريداري مي شود که خود را کاملاً به مشتري معرفي کرده و به آنها احترام بگذارند. طراحي وب سايت براي يک کسب و کار آنلاين به صورت مناسب و محترمانه در افزايش فروش بي تاثير نيست.

- نظر سنجي مخاطبان

يک وب سايت در واقع يک خيابان تعاملي و دوطرفه مي باشد. هنگامي که يک مشتري و يا مخاطب از وب سايت بازديد مي کند، خدمات، محصولات و اطلاعات موجود و ارائه شده را مطالعه مي نمايد. يک صاحب وب سايت مي تواند به صورتي مديريت نمايد که از مشترياني با پتانسيل بالا با راه اندازي نظر سنجي بر اساس نياز و خواسته آنها کسب و کار خود را اداره نمايد.