چطوراسباب‌کشی کنیم؟

هنگام بسته بندي و جابجايي اين چند مورد را به خاطر بسپاريد:
1-کارتن ها را درست بسته بندي کنيد
براي داشتن کارتن محکم ته جعبه بين درزها را نوار چسب بزنيد در مرحله بعد نوار چسب را عمود بر چسب قبلي بزنيد.براي محکمتر شدن ته جعبه روزنامه يا مقوا بگذاريد.با توجه به نوع وسايل آنها را روزنامه پيچ کنيد.بعد از پر شدن کارتن در آن را بسته روي آن چسب بزنيد و کناره آن برچسب بزنيد.محتويات داخل کارتن و اينکه مربوط به چه کسي است را روي برچسب بنويسيد.براي بسته بندي ظروف سنگين وکتاب از کارتن هاي کوچکتر و ضخيم استفاده کنيد(کارتن هاي 5 لايه خريداري کنيد يا از کارتن موزي استفاده کنيد). اتوبار

2- وسايل را داخل جعبه ها محکم کنيد
از حوله و دستمال‌ها براي محکم ماندن وسايل در جاي خود و سر نخوردن آن‌ها استفاده کنيد. بهترين بسته‌بندي زمانيست که وسايل در جاي خود با کمک چيزهاي ديگر ثابت بوده، از فرو ريختنشان جلوگيري کنيم. اگر وسايل شکستني است، روي آن بنويسيد "شکستني با احتياط حمل شود".

3- وسايل داخل دراور را حتما خالي کنيد و در جعبه يا نايلونهاي ضخيم قرار دهيد. چون با وجود اينکه شما کشوها را به بدنه چسب زده ايد ممکن است هنگام حمل کارگران دراور را سرو ته کنند و وسايل ريز از قسمت داخل آن به بيرون بريزد.

4-کارتنهاي سنگين را با ريسمان هم ببنديد.
کارتنهاي سنگين تر را با ريسمان بسته و گره بزنيد.اگر احتمال باز شدن کارتن را ميدهيد آن را با نوار چسب در گوشه ها محکم کاري کنيد.ميتوانيد به منظور سهولت در جابجايي کارتن هاي کوچک، تعدادي از آنها را روي هم قرار داده و با ريسمان از دو طرف محکم ببنديد تا به يکباره حمل شوند.براي حمل وسايل خيلي سنگين مانند شيشه هاي مايعات از جعبه هاي ميوه مي توانيد استفاده کنيد.

5- کارتن‌ها را برچسب بزنيد
اگر محتويات داخل کارتن‌ها را مشخص نکنيد، زمان ورود به خانه جديد، جاي قرار دادن هر جعبه مشخص نخواهد بود. رفتن به سراغ هر جعبه و باز کردن و اطلاع از داخل آن‌ها و اين که هر جعبه‌اي در کدام اتاق قرار بگيرد، کار فوق‌العاده سختي است. پس زرنگ باشيد و هر کارتن را ليبل بزنيد. مي‌توانيد روي ليبل، اتاق مورد نظر، محتويات جعبه و اين که مربوط به کدام‌يک از اعضاي خانواده است را بنويسيد. ليبل را در اطراف جعبه بزنيد نه و روي آن.

6- اتصالات وسايل را جداگانه بسته‌بندي کنيد

شعله هاي اجاق گاز را از روي آن برداشته و جداگانه به هم نوارپيچ کنيد.و درب شيشه اي اجاق گاز را محکم به اجاق چسب بزنيد.درب فر را نيز با چسب محکم ببنديد.(درب کليه ميزها و کشوها را چسب پهن بزنيد)سيم اجاق گاز و ماشين لباسشويي و لوازم برقي را طوري جمع کنيد و چسب بزنيد که روي سطح آن نباشد و در پشت وسيله قرار گيرد به منظور تخليه کامل آب لوله لباسشويي کمي آن را به طرفين کج کنيد و اگر قصد انبار کردن لباسشويي را داريد درب آن را براي مدتي باز بگذاريد تا داخل آن کاملا خشک شود.

اين روش را در مورد تابلوها، قاب عکس‌ها و آينه‌ها هم به کار ببريد. بعضي از قاب‌ها يا آينه‌ها با پيچ يا وسايل خاصي آويزان شده‌اند و هنگام جابه‌جايي ممکن است گم شوند. آن‌ها را داخل کيسه نايلون بسته‌بندي کرده، روي وسيله بچسبانيد و يا جداگانه با برچسبي که روي آن اسم وسيله را نوشته‌ايد، کنار وسايل مشابه قرار دهيد.
اگر قصد جابجا کردن آنتن ها را داريد جمع کردن آنها را زودتر انجام دهيد.

7-وسايلي مانند پرده که احتياجي به کارتن ندارند را ميتوانيد در نايلونهاي بزرگ و ضخيم قرار دهيد و در آن را با چسب ببنديد و اگر احتمال پاره شدن نايلون را ميدهيد آن را با نوار چسب دور تا دور نوار پيچ کنيد.(سعي کنيد هيچ چيز بدون بسته بندي نمانده باشد و يا حداقل داخل نايلون باشد)

8-يخچال را حتما کاملا خالي کنيد
قبل از جابجايي بستهاي آب و برق آن را جدا کرده و قسمتهايي که از آن جدا مي شوند مانند قطعه پلاستيکي زير آبسرد کن را برداشته و يا داخل يخچال بچسبانيد.اگر احتياج به باز شدن درب سايد باي سايد باشد با نفرات جابجايي هماهنگ کنيد تا اين کار را براي شما انجام دهند.مي توانيد به منظور جلوگيري از باز شدن يخ مواد داخل فريزر,کشوها را با مواد داخل آن در آخرين لحظه جابجايي دراورده و پس از چسب زدن درب يخچال و حمل آن به داخل کانتين دوباره داخل يخچال قرار دهيد.حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از جابجايي يخچال را به برق وصل کنيد.
9-به منظور جلوگيري از کثيف شدن فرش و به خصوص ريشه هاي آن به هنگام جابه جايي، در نهايت پارچه اي يا روزنامه را در قسمت ريشه ها به صورت دولا به گونه اي قرار دهيد که ريشه در بين دو لايه پارچه واقع شود، سپس فرش را با پارچه لوله کنيد و سر و ته فرش را با ريسمان يا چسب ببنديد. و يا کاملا با پارچه يا
نايلون مخصوص فرش را بپيچيد.رختخوابها را به تعداد مناسب در ملافه يا گوني مخصوص به تعداد مناسب که از راه پله و درب عبور کند قرار دهيد.

10-روي کمدها را چک کنيد تا چيزي جا نمانده باشد.
کمدها و بوفه را کاملا خالي کنيد.طبقات آن ها را جدا کنيد.طبقه هاي شيشه اي را روي هم گذاشته و بچسبانيد.سپس يک ورقه کارتن در دو سمت آنها گذاشته (يا نايلون حبابدار) دوباره با چسب محکم بپيچيد. و کليه کليدهاي بوفه و کمد را از روي آنها برداريد تا در هنگام جابجايي در داخل قفل نشکنند.
11-لوسترها را بهتر است داخل کارتن هاي اندازه خود قرار دهيد و يا دستکم دور شاخه هاي آنها را با پارچه يا روزنامه بپيچيد و در آخر با يک ملافه بغچه مانند آن را ببنديد و تمام قسمتهايي که مي توانيد را از آن جدا کنيد تا مطمئن شويد تمام قطعه ها سالم به محل جديد منتقل شود.
12-تابلو ها را در دو طرفشان يک لايه کارتن گذاشته و با چسب يا ريسمان محکم کنيد.
13-سرويس خواب را با کمک گرفتن از يک نفر ديگر قبل از جابجايي قسمتهاي مختلفش را جدا کنيد و پيچ ها و يراق را سر جايشان ببنديد تا در موقع بارگيري معطل نشويد.
14-حمل لوازم ضروري و اشياي گران قيمت
وسايلي را که ممکن است زودتر احتياج پيدا کنيد مانند حوله مسواک و لباسهاي دم دستي را ميتوانيد در ساک دستيان قرار دهيد و با خود به خانه جديد ببريد.
15- لباس‌ها را داخل کارتن‌هاي مخصوص قرار دهيد.