چطور کاغذ دیواری را از روی دیوار برداریم؟

اگر کاغذ ديواري منزلتان فرسوده يا از آن خسته شده‌ايد، براي راحت‌تر کندن آن‌ها از روش زير استفاده کنيد تا آسيب کم‌تري به ديوار وارد شود:

1- وسايل تزييني روي ديوار را برداريد. مبل‌ها را از اتاق خارج و اگر امکان اين کار نيست، همه آن‌ها را در وسط اتاق جمع کنيد و روي آن‌ها نايلون يا پارچه بزرگ بکشيد.

2- بيشتر کاغذ ديواري‌هاي جديد به صورت خشک از ديوار کنده مي‌شوند و نيازي به بخار يا مواد شيميايي نيست. براي امتحان کافيست با کاردک از گوشه ديوار به آرامي با زاويه 45 درجه شروع به کندن کنيد تا با کمي دقت کاغذ ديواري به صورت ورقه‌اي ور بيايد. در صورتي که کاغذ تکه‌تکه و خرد شود، لازم است از آب يا مواد شيميايي استفاده کنيد.

3- به آرامي با کاردک يا ترجيحا ابزار مخصوص اين کار که در اکثر ابزار‌ فروشي‌ها موجود است و مانع خراش‌هاي عميق و آسيب به ديوار مي‌شود، روي کاغذ ديواري را خراش دهيد.

4- يکي دو قسمت از کاغذ ديواري را با يک اسفنج يا غلتک رنگ که در آب‌گرم يا مخلوط آب‌گرم و مواد شيميايي فرو برده‌ايد، خيس کنيد. بگذاريد رطوبت نفوذ کند بعد کاغذديواري را از ديوار جدا کنيد. آب‌گرم چسب را شل و کارتان را راحت‌تر مي‌کند.

5- از درز کاغذديواري شروع کنيد. يک کاردک پهن زير لبه کاغذديواري بگذاريد تا کندن آسان‌تر ‌شود.

6- باتوجه به مدتي که کاغذديواري روي ديوار مانده و چسب مصرفي ممکن است تا شل شدن چسب احتياج شود ديوار را چند بار مرطوب کنيد. اگر باز کندن مشکل بود، بار ديگر آن را خيس و مدتي به حال خود رها کنيد. تکه‌هاي کوچک را با سمباده جدا کنيد و جاي آن را رنگ بزنيد.

7- بعد از تمام شدن کار، بگذاريد ديوار کاملا خشک شود و بعد با محلول آب و TSP ديوار را شستشو دهيد. اين کار باعث کنده‌شدن چسب و صاف شدن سطح ديوار مي‌شود تا براي کاغذ ديواري جديد آماده شود. اگر قصد رنگ‌کردن داريد، قبل از آن ديوار را سمباده بزنيد.

منبع : hamshahrionline.ir