چگونه کفپوش و کاغذ دیواری را انتخاب کنیم

براي انتخاب کفپوش، گزينه هاي زيادي وجود دارد که هر کدام مزاياي خاص خود را دارند، جداي از ظاهر متفاوت و بحث سليقه، هر کدام از اين مصالح در فضاي خاصي جوابگو هستند.

?. جنس مرغوب، مدت بيشتري براي شما کار مي کند.
?. رنگ خنثي در مدت زمان طولاني تکراري و خسته کننده نمي شود. ضمنا مي توانيد مبلمان را به راحتي تغيير دهيد و نگران سازگاري رنگ ها نباشيد.
?. رنگ هاي برگرفته از طبيعت نيز براي کفپوش ها مناسبند، رنگ هايي مانند قهوه اي، سبز، اکر، برنز و… اين رنگ ها هميشه براي زير پا خوب به نظر مي رسند و گزينه هايي هستند که دکوراتورها معمولا توصيه مي کنند.
?. سعي کنيد زمين را به عنوان ديوار پنجم در نظر بگيريد، هماهنگي رنگ ها و سبک ها با کف بايد مدنظر قرار بگيرد.
?. انتخاب رنگ روشن براي کف، فضاي کوچک را بزرگ نشان مي دهد.
?. رنگ هاي طبيعت با الگوها و بافت هاي ظريف هم براي اتاق هاي کوچک هم براي اتاق هاي بزرگ مناسبند.
?. طرح ها و الگو هاي درشت و رنگ هاي تيره فقط براي اتاق هاي بزرگ مناسبند.
?. با استفاده از کف پوش هاي يکسان مي توان اتاق ها را به هم مرتبط کرد. اين کف پوش ها بهتر است از رنگ هاي خنثي باشد. اين کار به خانه شما حس دلبازي بيشتري مي دهد و هر اتاق ساز جدايي براي خود نمي زند.

? تنوع در مصالح انتخاب را دشوارتر کرده است.
مسلما انتخاب همه ما بهترين و زيباترين هاست، اما بايد هزينه ها را هم در نظر گرفت. عموما براي مکان هاي پر رفت وآمد مانند هال، پله ها و آشپزخانه، بايد از متريال هاي بادوام استفاده کنيد و زيبايي را در مرحله دوم قرار دهيد. اگر يک گزينه اي با قيمت مناسب در نظر داريد در خاطر داشته باشيد که شايد با کمي اضافه پرداخت بتوانيد در مدت زمان خيلي بيشتر از اين متريال استفاده کنيد. براي راحتي خودتان در خانه اهميت قايل شويد، علاوه بر کاربردي براي انتخاب به موارد زير دقت کنيد:

موکت ها نرم و زيبا هستند، براي اتاق خواب ايده آل بوده و معمولا گرمترند.
چوب از سنگ و سراميک نرم تر و گرم تر است.
لمينت و سراميک ها سرد بوده و وقتي خيس مي شوند ليز و خطرناکند.

? چوب و لمينت

اين روزها بازار چوب و لمينت داغ داغ است. اين مصالح در تنوع بالا و قيمت هاي متفاوت نظرها را به سوي خود جلب کرده است. اما کدام بهتر است؟ چوب يا لمينت؟

? چوب

چوب يک کفپوش زيباست و در زمان کمي قابل نصب و به علاوه زيرپا خيلي گرم است. اگرچه چوب، متريال گراني به حساب مي آيد ولي با مراقبت مي تواند يک عمر براي شما کار کند. چوب واقعي مي تواند با واکس و وارنيش هاي مخصوص تميز و نو بماند. با هر سبکي از خانه، مدرن، سنتي و… مطابقت دارد و در رنگ هاي متفاوت موجود است. بوي چوب، حس و حال طبيعت را زنده مي کند. هرچه لمينت شما زيبا باشد باز هم چوب حس و حال خودش را دارد. پارکت هم گزينه مناسبي است، تايل هاي کوچکي که در حالت هاي مختلف با هم کليک مي شوند و نماي زيبايي را به نمايش مي گذارند. پارکت ها قابليت رنگ شدن دارند. به راحتي و با صرف هزينه ناچيز يک کف پوش تازه و زيبا خواهيد داشت. سر و صداي کف پوش چوبي را هم مدنظر قرار دهيد.

? لمينت
لمينت ها با توجه به قيمت مناسب تري که نسبت به چوب دارند خيلي پرطرفدارند. لمينت ها زير سازي مخصوص دارند که عايق صوت است. تنوع و زيبايي لمينت ها خيلي زياد است. لمينت ها به راحتي (حتي راحت تر از چوب) قابل نصب است. تايل هاي آنها در هم کليک مي شوند و با خراب شدن قسمتي از آن مي توان تايل مورد نظر را تعويض کرد. مزيت ديگر آن، اين است که در صورت جابه جا شدن منزل تان مي توانيد تايل ها را جدا کرده و به خانه جديد ببريد. لمينت ها کيفيت هاي متفاوتي دارند، مطمئن شويد که براي هر اتاق مناسب ترين کيفيت را انتخاب مي کنيد. براي اتاق هايي که در معرض رطوبت قرار دارند لمينت هاي ضد آب را در نظر بگيريد (اما همچنان بايد مواظب باشيد که آب روي آنها نماند) لمينت نبايد خيس شود هم ممکن است خراب شود و هم بوي زننده اي مي گيرد.

? تن پوشي زيبا براي ديوارها
چند سالي است که کاغذ ديواري هاي متنوع جاي رنگ هاي ساده و يکدست ديوارها را گرفته اند و روز به روز به تعداد طرفداران آن افزوده مي شود، طرح ها و جنس هاي بي نهايت متنوع، قابل شست وشو بودن و دوام آنها از جمله مواردي است که اين گزينه را در صدر فهرست مصرف کننده ها قرار مي دهد. درست است که بايد در ابتدا هزينه بيشتري را متقبل شويد ولي در عوض هم در هزينه هاي نگهداري آن صرفه جويي و هم خانه تان را آن طور که دوست داريد دکور کرده ايد.
منبع: بيتوته