کاغذ دیواری‌ هایی که به اتاقتان روحیه می دهند

اولين کاري که مي توانيد انجام دهيد اين است که اتاق هايي که قبلا کاغذ ديواري شده اند را مورد بررسي قرار دهيد. ديدن اين اتاق ها به تصميم گيري شما کمک مي کند.

کاغذ ديواري ها به اتاق ها رنگ و روح مي بخشند و ديد کلي اتاق را دگرگون مي کنند. حضور آن ها مي تواند به اتاق نما و جلوه اي خاص بدهد. جلوه اي که اگر درست انتخاب نشود مي تواند شما را کاملا دلسرد کند. اما چيزي که مشخص است اين است که کاغذ ديواري ها براي ايجاد يک تصوير متفاوت روي ديوار از رنگ ها قدرتمند تر هستند. اين مطلب مي خواهد به شما بگويد که چگونه مي توانيد کاغذ ديواري هايي را انتخاب کنيد که طرح شان کاملا با سليقه و همين طور طراحي دکوراسيون داخلي اتاق هاي تان همخواني دارد. تا انتهاي اين مطلب با چيدانه همراه باشيد.

با وجودي که اين روزها کوچه پس کوچه هاي شهر پر شده از ساختمان هايي که بي هوا بالا رفته اند و در و ديوار شهر را کم و بيش از ريخت انداخته اند، اما هنوز هم هستند معماران برجسته اي که معماري اصيل ايراني را از ياد نبرده اند و به طور هوشمندانه اي عناصر و مفاهيم ارزشمند آن را در پروژه هاي خود و به صورتي مدرن به کار گرفته اند. يکي از اين پروژه هاي برجسته، ساختمان صبا کاري از گروه معماري تداوم پويا (سارا کلانتري و رضا صياديان) است که چيدانه قصد دارد امروز به آن بپردازد. با ما همراه باشيد...

يکي از عوامل مهم در طراحي ها، خصوصا در شهرهاي خاصي همانند اصفهان که ضوابط طراحي ويژه اي دارند، حفظ محريمت فضاي داخلي است،تا به جايي که عدم امکان ديد به ساختمان همسايه جزئي از ضوابط اوليه شهرداري اصفهان مي باشد، طبق مقررات شهرداري اصفهان، هيچ طبقه اي مجاز نيست که در ارتفاع کمتر از ??? سانتي متري پنجره داشته باشد و علت اين امر نيز کاهش ميزان ديد به داخل خانه همسايه ها و حفظ حريم خصوصي آنها است.اما اينکه چگونه اين فرآيند در غالب يک طراحي ويژه و منحصر به فرد صورت گيرد، چالشي است که معماران برجسته ايراني به خوبي در پروژه هاي خود از عهده ي آن بر آمدند، با چيدانه همراه باشيد تا با هم به پروژه هاي آن ها سري بزنيم و ببينيم آنها چالش حفظ محرميت را در پروژه هاي خود چگونه حل کرده اند.

پروژه پاويليون دانشگاه خيام يا "PIPE pavilion”بر اساس فرهنگ "بهيافت" مواد بازيافتي طراحي و ساخته شده است.بهيافت به عبارتي تغيير کاربري مواد مصرف شده با حفظ ساختار اوليه آن ماده مي باشد. انسان با تغيير کاربري مواد بازيافتي تلاشي در جهت صلح با طبيعت با کاهش مواد آلاينده مي کند. بهيافت نه تنها مصرف مواد اوليه را به حداقل مي رساند بلکه فضاي کمتري را براي دفن زباله به عمل مي آورد. در حقيقت بهيافت بازيابي و افزايش ارزش و کيفيت يک محصول بي مصرف است.اين پروژه به مديريت فرناز فتاحي، فوق ليسانس معماري ديجيتال از دانشگاه تکنولوژي سيدني استراليا و مدرس رشته معماري در دانشگاه خيام مشهد ساخته شده است، با چيدانه همراه باشيد تا با هم به گوشه و کنار آن سري بزنيم.