کمبود نوشت افزار ایرانی و اسلامی در قم

به گزارش پايگاه اطلاع رساني خبر قم ، سالها بود بازار نوشت افزار کشور دراختيار تبليغ و اشاعه فرهنگي غربي بود اما در اين چند سال اخير و با هشدار کارشناسان ديني و فرهنگي پاي نوشت افزارها با نمادهاي ايراني و اسلامي در بازار باز شد. ورود اين نوشت افزارها با انجام تبليغات نسبتا مناسب مورد استقبال والدين و دانش آموزان قرار گرفت اما متاسفانه کمبود اين نوشت افزار در کنار تبليغات خوبي که انجام مي شد کار را ناقص گذاشت. استند لوازم تحرير

با وجود توصيه مربيان مدارس کارشناسان حوزه دين و فرهنگ براي استفاده از نوشت افزار ايراني و اسلامي کمبود شديد اين نوشت افزار در بازار ديده مي شود،شهر مقدس قم به عنوان مرکز صادرات فرهنگ به ديگر نقاط کشور بايد در اين زمينه نيز الگو باشد، اما متاسفانه با گشتي در بازار نوشت افزار قم که اين روزها شلوغترين روزهاي خود را سپري مي کنند با کمبود شديد نوشت افزار ايراني و اسلامي روبرو مي شويم.

فروشگاه هايي که مملو از نوشت افزارهايي با نمادهاي غربي و برگرفته از فرهنگ غرب هستند به قولي بازار را قبضه کرده اند، فروشندگان اظهار مي کنند اکثر اين نوشت افزارهايي که نمادهاي غربي دارند توليد داخل هستند که اين جاي تامل دارد، مسئله اي که بايد مورد توجه مسئولين باشد تا با تشويق و دادن امتيازهاي ويژه توليد کنندگان را ترغيب به توليد نوشت افزارهايي با نمادهاي ايراني و اسلامي کنند.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/7-6-1393/IMAGE635449976138472354.jpg

يکي از والدين که از پيدا کردن نوشت افزار ايراني و اسلامي براي فرزند خود در فروشگاه هاي سطح شهر نا اميد شده بود اظهار داشت براي خريد و پيدا کردن نوشت افزارهايي با نماد قهرمانان ملي و مذهبي به نمايشگاه هايي که به همين منظور برپا شده است مراجعه خواهد کرد اما اگر مي توانست از در همين فروشگاه ها تهيه کند برايش راحت تر بود.
يک ديگر از والدين اظهار داشت برخي معلمان متعهد دانش آموزان را براي خريد نوشت افزار ايراني و اسلامي تشويق مي کند و دانش آموزاني که از لوازم التحريري که نمادهاي غربي دارند مي خواهند آنها را جلد کند اما متاسفانه به اين مسئله توجه نمي شود که اين نوشت افزار بسيار کم است و براي پيدا کردن آن بايد زمان بيشتري وقت صرف کرد.
يکي ديگر از والدين اظهار داشت: ما هم دوست داريم فرزندانمان با بزرگان ديني و ملي خودمان آشنا شوند اما وقتي دانش آموزان را تشويق به استفاده از نوشت افزار ايراني و اسلامي مي کنند اما در عمل وقتي به چندين فروشگاه مراجعه مي کنيم تنها شاهد لوازم التحرير با نشانه هاي غربي هستيم کاري از دستمان بر نمي آيد و مجبور به خريد آنچه در فروشگاه ها موجود است مي شويم.
البته به منظور رفاه حال والدين و دانش آموزان چندين نمايشگاه نوشت افزار ايراني و اسلامي در سطح شهر استان قم برپا شده است،از جمله نمايشگاه ايران نوشت در منطقه پرديسان خيابان شهيد دهنوي مرکز خدمات حوزه علميه، همچنين برپايي جشنواره آغاز سال تحصيلي 95 – 94 در مجتمع ناشران قم واقع در خيابان معلم که تا پنجم مهرماه سال جاري از ساعت 9 تا 23 براي بازديد عموم داير است.

بحث لوازم التحرير با صور ايراني - اسلامي در استان قم از دوسال گذشته در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي و خلاف شئونات اسلامي جديت يافته است. اما با توجه به جمعيت شهر مقدس قم همچنين فرهنگ ديني مردم قم نياز بيشتري براي عرضه محصولات فرهنگي در زمينه نوشت افزار وجود دارد همچنين علاوه بر توليد کنندگان نوشت افزار ديگر ارگان ها نيز مسئول هستند ،متاسفانه در نماد و الگو سازي براي کودکان و به خصوص دانش آموزان کوتاهي شده است.

منبع : ثامن