استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون منزل

رنگ خاکستري در دکوراسيون منزل کمتر در جايي ديده شده و کمتر هم توسط طراحان داخلي بعنوان تِم اصلي خانه انتخاب مي شود. اما در اين مطلب منزلي را معرفي مي کنيم که رنگ خاکستري تيره بعنوان تِم اصلي استفاده شده و نتيجه کار خانه اي شده که به شدت زيبا و فراموش نشدني است. اين خانه در يکي از شهرهاي کوچک کشور لهستان قرار دارد و توسط تيم طراحي تاميزو (Tamizo) اجرا شده که در مطالب پيشين پروژه ديگري از اين تيم طراحي را که از تِم سفيد و سياه استفاده کرده بود، معرفي کرديم. مشخص است که اين تيم در طراحي خانه هايي با سايه هاي تاريک بسيار خبره و حرفه اي است.

 ترکيب رنگ خاکستري دکوراسيون داخلي با فضاي سفيد و برفي بيرون خانه بسيار جالب بوده و کنتراست زيبايي را ايجاد کرده است. رنگ خاکستري اين خانه کاري کرده است که نور روز به راحتي به داخل خانه کشيده شود و تاثير خود را بروي تمامي مکان هاي خانه بگذارد. در فصل بهار و تابستان اثر نور آفتاب در اين خانه به حداکثر خود خواهد رسيد. هر کدام از قسمت هاي اين خانه را مي شود بعنوان الگويي مناسب در زمينه کنتراست و تضاد مورد مطالعه و بازبيني قرار داد.

اتاق نشيمن مرکزي پلاني کاملا باز دارد و فقط توسط يک شومينه شناور در فضا از قسمت غذاخوري خانه جدا مي شود. مبلمان و اسباب تيره منزل باعث شده حسي خنثي گونه و ساکن در خانه بوجود بيايد طوريکه منتظر هر فردي است که به آن داخل شود و با رنگ هايي که با خود وارد محيط مي کند، به نقطه کانوني و مرکز توجه اين خانه تبديل شود. حتي کفپوش هاي خانه هم به رنگ کاملا روشن هستند تا تاکيد بيشتري بروي تضاد و کنتراست زيباي محيط بگذارند.
منبع: اتاق